1940 KdF Typ 823 (Kübelwagen Panzerattrape)


Namísto výroby vytouženého "lidového vozu" se musel Ferdinand Porsche po roce 1939 z důvodu začátku 2. světové války věnovat vývoji vojenským vozům KdF. V roce 1940 tak začala sériová výroba jednoho z nejznámnějších vojenských automobilů. Typ 82 neboli Kübelwagen vznikl v mnoha různých variantách a jednou z nich byl i tzv. "falešný tank", Typ 823. Na klasické karoserii Kübelwagenu byly namontovány imitace pásů (byly i verze bez nich) a dělostřelecké věže. Vůz neměl klasické dveře, ale vstupní otvor se nacházel ve věži na střeše. Používán byl jako tréninkový vůz pro výcvik taktiky a strategie posádek skutečných tanků, nebo k oklamání nepřátelských vojsk a odvedení pozornosti.
Fotogalerie


údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1131 ccm |
výkon: | 18kW (25 HP) při 3000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 80 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 1110 kg |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |