1940 KdF Typ 823 (Kübelwagen Panzerattrape)

40_kdf_823_dummy_tank.jpg (343x214) - 17 KB

Namísto výroby vytouženého "lidového vozu" se musel Ferdinand Porsche po roce 1939 z důvodu začátku 2. světové války věnovat vývoji vojenským vozům KdF. V roce 1940 tak začala sériová výroba jednoho z nejznámnějších vojenských automobilů. Typ 82 neboli Kübelwagen vznikl v mnoha různých variantách a jednou z nich byl i tzv. "falešný tank", Typ 823. Na klasické karoserii Kübelwagenu byly namontovány imitace pásů (byly i verze bez nich) a dělostřelecké věže. Vůz neměl klasické dveře, ale vstupní otvor se nacházel ve věži na střeše. Používán byl jako tréninkový vůz pro výcvik taktiky a strategie posádek skutečných tanků, nebo k oklamání nepřátelských vojsk a odvedení pozornosti.

Fotogalerie

40_kdf_823_dummy_tank_02.jpg (639x479) - 71 KB 40_kdf_823_dummy_tank_01.jpg (639x479) - 97 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1131 ccm
výkon: 18kW (25 HP) při 3000 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol

statistiky

max. rychlost: 80 km/h

rozměry

hmotnost: 1110 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4