1980 Interscope "Indy"

Jedno z mála působení Porsche ve Formuli 1 mělo být i v sezóně 1980 v americkém Indianopolis. Na vývoji motoru pro nový monopost se v Porsche pracovalo již od roku 1978. Výsledkem byl 6-válec původně převzatý z úspěšného vozu 935/78 Moby Dick, o objemu 2,6 l disponující výkonem 904 koní, což vychází na 341 koní na litr zdvihového objemu. Byl to jediný motor používaný v motorspoprtu původně odvozený z 911-tek, který pracoval s více než 9000 ot./min. Karosérie vozu byla vyvíjena společně s americkým týmem Interscope a jako řidič byl zvolen tehdy 38.letý Danny Ongais. Kvůli změně pravidel však muselo Porsche v březnu 1980 ze šampionátu nakonec odstoupit, jelikož případné změny na pohonné jednotce by byli již příliš nákladné. Stáj Interscope nakonec ve svém voze použila 8-válec od Cosworth.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 6-válec boxer |
| obsah válců: | 2650 ccm |
| výkon: | 665 kW (904 HP) při 8800 ot./min. |
| točivý moment: | 706 Nm při 6800 ot./min. |
| kompresní poměr: | 9.5 : 1 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 386 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 950 kg |
| výška: | 927 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | přímo řazená |
| počet převodových stupňů: | 4 |