1898 Egger-Lohner C2 Phaeton

98_egger-lohner_c2_phaeton.jpg (343x193) - 22 KB

Ferdinanda Porsche zajímala elektrotechnika již od dětství. Ve svých 15-ti letech v domě svých rodičů nainstaloval elektrické osvětlení a ve věku 18-ti let nastoupil jako praktikant do firmy Bella Egger & Co., výrobce elektromotorů ve Vídni, kde se navíc později seznámil se svojí budoucí ženou. V této době zároveň tajně navštěvoval večerní přednášky na vídeňské Technické universitě. Po několika letech se vypracoval na vedoucího testovacího oddělení a v roce 1898 navrhl vůz Egger-Lohner C2 Phaeton s řízením přední nápravy a jedním elektromotorem uloženým na zadní nápravě. Čtyři vozy s různými konstrukcemi karoserií vyrobil vídeňský výrobce kočárů Ludwig Lohner. S jedním z nich pak Ferdinand Porsche zvítězil v závodě na 40 km v rámci prvního mezinárodního autosalonu v Berlíně v roce 1899. Jedná se o nejstarší dosud existující vůz, na jehož vzniku měl významný podíl Ferdinand Porsche. Jeden zrestaurovaný exemplář je vystaven muzeu Porsche ve Stuttgartu.

Fotogalerie

98_egger-lohner_c2_phaeton_01.jpg (800x600) - 89 KB 98_egger-lohner_c2_phaeton.jpg (800x600) - 167 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: elektromotor
výkon: 2,2 - 3,7 kW (3 - 5 HP) při 500 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol

statistiky

max. rychlost: 25 km/h
dojezd: 80 km

rozměry

hmotnost: 1350 kg