1929 Daimler-Benz Achtradwagen (MTW 1)

29_daimler-benz_mtw-1.jpg (343x195) - 21 KB

V roce 1927 dostala společnost Daimler-Benz zakázku na vývoj prototypu obojživelného obrněného vozidla s pohonem všech kol a schopností pohybu po vodě s kódovým označením Mannschafstransportwagen 1 (Mtw 1). Utajovaný projekt v Daimleru nazvaný Achtradwagen vedl hlavní konstruktér Ferdinand Porsche. Karosérii z ocelového plechu vyrobila firma Martini-Hünecke. Uspořádání trupu se podobalo tanku a posádku tvořilo až 5 osob. Na střeše bojového prostoru mohla být instalována věž s 37mm kanónem KwK od firmy Rheinmetall a jedním 7,92mm kulometem MG42. Motorový prostor se nacházel v zadní části trupu. První testy začaly na jaře 1928 a v dubnu 1929 dorazil Ferdinand Porsche se skupinou inženýrů a techniků na tajnou vojenskou základnu Kama poblíž Kazaně v Sovětském svazu, aby zde provedl rozsáhlé provozní zkoušky. V roce 1932 však Daimler-Benz projekt ukončil s tím, že se vozidlo ukázalo jako příliš komplikované na výrobu i provoz a vyrobeny byly tak pouze dva prototypy.

Fotogalerie

29_daimler-benz_mtw-1_01.jpg (640x480) - 204 KB 29_daimler-benz_mtw-1_04.jpg (640x480) - 104 KB 29_daimler-benz_mtw-1_03.jpg (640x480) - 85 KB 29_daimler-benz_mtw-1_02.jpg (640x480) - 70 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec
obsah válců: 7800 ccm
výkon: 74 kW (100 HP) při 2000 ot./min.

podvozek & pohon

pohon: všech kol

statistiky

max. rychlost: 65 km/h
dojezd: 250 km

rozměry

hmotnost: 8000 kg
délka: 5450 mm
šířka: 2280 mm
výška: 2140 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5