'94 C88 Concept


Na autosalonu v Pekingu v roce 1994 byl představen prototyp auta navrženého speciálně pro čínský trh v reakci na výzvu čínské vlády několika světovým automobilkám na vývoj levného rodinného vozu. Do projektu se tehdy dále zapojily mimo jiné automobilky Chrysler, Fiat, Ford, Mercedes-Benz, Mitsubishi nebo Opel. Čtyřdveřový kompaktní sedan se nepodobal žádnému jinému modelu Porsche a dokonce ani nebyl opatřen jejím logem. V souladu s čínskou populační politikou byl navržen jako 5-místný vůz s místem pouze pro jednou dětskou autosedačkou plus čtyři dospělé. Základní verze byla poháněna 4-válcem o objemu 1,1L, v nabídce pak měl být také 1,6L diesel a rozměrově byl vůz o něco delší než Volkswagen Golf II. Prototyp oficiálně představil tehdejší generální ředitel automobilky Wendelin Wiedeking. Název vozu symbolizoval prodejní cenu vozu a písmeno C znamenalo Čína. Celá akce byla ale nakonec Čínskou vládou zrušena, a prototyp je nyní vystaven v muzeu Porsche ve Stuttgartu.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1100 ccm |
výkon: | 50 kW (67 HP) |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | předních kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 165 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 16 s |
průměrná spotřeba: | 5.8 l / 100 km |
původní cena: | 88000 CNY (6000 USD) |
rozměry | |
hmotnost: | 980 kg |
délka: | 4030 mm |
šířka: | 1620 mm |
výška: | 1420 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |