1908 Austro-Daimler M 08 Zugwagen

08_austro-daimler_m08.jpg (343x207) - 26 KB

Po odchodu od Jacoba Lohnera nastoupil Ferdinand Porsche ve svých 30. letech jako hlavní inženýr do Austro-Daimleru. Společnost se kromě automobilů ve velké míře podílela také na zakázkách pro rakousko-uherskou armádu, která hledala transportní prostředky pro přepravu těžkých děl a munice. První velká zakázka přišla v roce 1908, kdy Ferdinand Porsche zkonstruoval svůj první čistě vojenský stroj, tahač těžkých děl M08 s dřevěnou nosnou korbou a pohonem všech kol. Motor s bočním rozvodem měl objem 13854 cm3 a výkon 80 koní. Vyrobeno bylo 12 kusů vybavených vlastním bubnovým navijákem, který mohl být použit jak k tažení děl při jejich instalaci, tak i k překonávání překážek a svahů. Ačkoli byl nový typ traktoru armádou dobře přijat, byl velmi komplikovaný na výrobu a údržbu. O rok později pak zkonstruoval vylepšený model M09, kterému se přezdívalo „Titán“.

Fotogalerie

08_austro-daimler_m08_01.jpg (640x431) - 53 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: řadový 6-válec
obsah válců: 13854 ccm
výkon: 59 kW (80 HP)

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: všech kol

rozměry

hmotnost: 5260 kg
délka: 5600 mm
šířka: 1640 mm
výška: 2500 mm