1923 Austro-Daimler ADM I 10/40

23_austro-daimler_adm-i.jpg (343x198) - 16 KB

Ještě před svým odchodem z Austro-Daimleru vyvíjel Ferdinand Porsche osobní vůz střední třídy nové řady ADM. Prototyp nazvaný ADM I se však do sériové výroby nedostal. Ferdinand Porsche poté kvůli neshodám s dozorčí radou ze společnosti odešel a nahradil Paula Daimlera v Daimler-Motoren ve Stuttgartu. Po jeho odchodu pokračoval ve vývoji vozu Otto Köhler a vznikly vozy označené jako ADM II a ADM III, které se vyráběly až do roku 1927 (na dobových fotografiích níže je sériová verze). V tomto roce vznikla ještě úspěšná závodní verze ADM-R, vyvinutá Karlem Rabem, který ale poté odchází za Ferdinandem Porsche do Stuttgartu a od roku 1931 pracoval jako hlavní konstruktér v Porscheho nově vzniklé konstrukční kanceláři.

Fotogalerie

23_austro-daimler_adm-i_01.jpg (837x600) - 72 KB 23_austro-daimler_adm-i_02.jpg (847x600) - 96 KB 23_austro-daimler_adm-i_03.jpg (850x600) - 81 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: řadový 6-válec
obsah válců: 2540 ccm
výkon: 29 kW (40 HP) při 2800 ot./min.
palivový systém: Karburátor

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 100 km/h

rozměry

hmotnost: 1750 kg
délka: 4620 mm
šířka: 1625 mm
výška: 1680 mm
zavěšení kol: 3450 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4