1984 965 Concept
Všechno to začalo na začátku 80. let, kdy Porsche hledalo model, který by nahradil 911 Turbo a umístil se nad připravovaným modelem 964 Carrera. Vůz měl využít všech technických a pokročilých poznatků z Porsche 959, včetně použití dvojitě přeplňovaného plochého šestiválce s vodou chlazenými čtyřventilovými hlavami, pohonu všech kol s možností dvouspojkové převodovky a pokročilého adaptivního vzduchového odpružení. Podvozek a podlaha měly být sdíleny s modelem 964 a design byl spíše vyspělejším a modernějším modelem 959. Inženýři Porsche si zpočátku stanovili vysoký výkon 365 koní a cenu výrazně vyšší než u běžných modelů 911. Myšlenka byla, že kupující se budou hrnout po supersportu Porsche s rodokmenem skupiny B. Počáteční vývoj modelu 965 probíhal hladce, protože měl mnoho společného s modelem 964, který se vyvíjel současně. To samozřejmě platilo do chvíle, než se začaly hromadit náklady a problémy. První překážkou byl motor. Navrhovaný 3,5litrový motor neměl dostatečný výkon a nedosáhl cílových 365 koní. Porsche 959 sice mělo dobrý výkon 444 koní, ale využívalo veškerou pokročilou závodní technologii, kterou si model 965 nemohl dovolit. Inženýři Porsche jsou kreativní parta, a tak zkoumali vývoj několika alternativ, včetně přeplňovaného motoru V6 vyrobeného z motoru V8 Hanse Mezgera z Indy Racing a zcela nového motoru V8, který by se používal v sedanech 989 (který byl po dodání nefunkční). Druhým a skutečným problémem byla finanční krize v roce 1987. Najednou nebyl trh pro dražší 911 k dispozici a vše utichlo. Všechny spekulativní projekty byly zrušeny, protože Porsche utáhlo opasky v celé společnosti. Model 965 přežil, ale musely být přineseny oběti, počínaje preferovaným řešením problému s výkonem, které inženýři preferovali, a to vodou chlazeným celým plochým šestiválcovým motorem. Protože to eliminovalo velkou část úspor nákladů ze sdílení dílů s modelem 964, byl nový motor odsunut na vedlejší kolej a model 965 se nyní měl začít vyrábět se stávajícím motorem 911 Turbo. Prototyp Porsche 965 nakonec vypadal jako vodou chlazený motor Audi V8, což bylo cenově efektivní a výkonné řešení, které by splnilo cíle projektu a které vedení Porsche vážně zvažovalo. Bohužel to stále nestačilo a prodeje Porsche se zhroutily a společnost se ocitla ve skutečných problémech. Byly potřeba další škrty a model 965 byl zrušen. Porsche změnilo směr a uspěchalo projekt, aby modelu 964 dalo cenově dostupnou variantu Turbo s použitím starého motoru 930. Skutečný model 965 byl z modelového plánu vymazán a 16 prototypů bylo ztraceno. Přežil jediný konstrukční vůz.