'25 963 RSP Coupe


Porsche představilo unikátní silniční verzi závodního speciálu 963, která je inspirována podobnou verzí legendárního Porsche 917 vyrobeného před 50. lety, se kterým Porsche získalo své první celkové vítězství v Le Mans. Podobně jako u silniční verze Porsche 917 nejde 963 RSP do sériové výroby a vytvořen je pouze jediný exemplář. Model je vyroben na objednávku bývalého závodního jezdce a majitele amerického závodního týmu Rogera S. Penske, jehož iniciály daly jméno tomuto vozu. Tým Porsche Penske Motorsport vyhrál v roce 2024 s vozem 963 šampionát IMSA WeatherTech SportsCar i mistrovství světa vytrvalostních závodů. Porsche 963 RSP disponuje závodním hybridním pohonným ústrojím s 4,6-litrovým motorem V8 převzatým z modelu 918 Spyder, přeplňovaným dvěma turbodmychadly a schopným dosáhnout maximálních otáček přes 8000 ot./min. Ve srovnání se závodním vozem byl motor přepracován tak, aby byl přenos výkonu plynulejší a mohl jezdit na běžný benzín. Závodní kola jsou obuta do 18-palcových pneumatik Michelin s logem francouzské firmy ze sedmdesátých let, což je další odkaz na silniční model 917, stejně jako zakázkový, ručně vyrobený interiér s čalouněním z hnědé kůže a Alcantary.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | Plug-In Hybrid: vidlicový 8-válec a elektromotor |
obsah válců: | 4593 ccm |
výkon: | 515 kW (690 HP) |
max. otáčky: | 8000 ot./min. |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
kola: | přední: 12,5 x 18 zadní: 14 x 18 |
pneumatiky: | přední: Michelin 29/71 - 18 zadní: Michelin 34/71 - 18 |
rozměry | |
hmotnost: | 1030 kg |
délka: | 5100 mm |
šířka: | 2000 mm |
výška: | 1060 mm |
zavěšení kol: | 3148 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | sekvenční |
počet převodových stupňů: | 7 |