1972 917/10 CanAm Spyder

72_917-10_spyder.jpg (343x185) - 14 KB

Model 917/10 z roku 1972 se svou konstrukcí podobal modelu 908/03, ale vybaven byl výkonným dvanáctiválcovým motorem. Byl vybaven novou 4-stupňovou převodovkou a zvětšena musela být i palivová nádrž na 330 litrů, takže automobil byl schopen absolvovat závod dlouhý 200 mil bez zastávky v boxech. Dvanáctiválec boxer dosahoval výkonu 850 koní, spotřeba vozu ale místy dosahovala až 80 litrů na 100 km. Dva vozy byly přihlášeny do evropské Interserie a dva do severoamerického šampionátu Can-Am. Závodní debut proběhl na Nürburgringu 3. dubna 1972 v rámci Interserie, kde s ním Leo Kinnunen z týmu Keimola Racing Team AAW obsadil 4. místo, ale nakonec s ním vyhrál celý šampionát. U jeho prvního startu v Can-Am na Mosport v roce 1972 obsadil Mark Donohue druhé místo. Brzy na to zvítězil George Follmer na okruzích v Road Atlanta, Mid Ohio, Elkhardt Lake, Laguna Seca a Riverside. S vozem 917/10 tak vyhrál celý šampionát.

Fotogalerie

72_917-10_spyder_03.jpg (800x600) - 83 KB 72_917-10_spyder_04.jpg (800x600) - 127 KB 72_917-10_spyder_01.jpg (800x600) - 56 KB 72_917-10_spyder_02.jpg (800x600) - 70 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 12-válec
obsah válců: 4494 ccm
výkon: 625 kW (850 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 834 Nm při 6600 ot./min.
kompresní poměr: 6.5 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
kola: přední: 12 x 15
zadní: 19 x 15

statistiky

max. rychlost: 360 km/h
původní cena: 78000 USD

rozměry

hmotnost: 780 kg
délka: 4385 mm
šířka: 2100 mm
výška: 1155 mm
zavěšení kol: 2316 mm
palivová nádrž: 330 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4