1972 917/10 CanAm Spyder

Model 917/10 z roku 1972 se svou konstrukcí podobal modelu 908/03, ale vybaven byl výkonným dvanáctiválcovým motorem. Byl vybaven novou 4-stupňovou převodovkou a zvětšena musela být i palivová nádrž na 330 litrů, takže automobil byl schopen absolvovat závod dlouhý 200 mil bez zastávky v boxech. Dvanáctiválec boxer dosahoval výkonu 850 koní, spotřeba vozu ale místy dosahovala až 80 litrů na 100 km. Dva vozy byly přihlášeny do evropské Interserie a dva do severoamerického šampionátu Can-Am. Závodní debut proběhl na Nürburgringu 3. dubna 1972 v rámci Interserie, kde s ním Leo Kinnunen z týmu Keimola Racing Team AAW obsadil 4. místo, ale nakonec s ním vyhrál celý šampionát. U jeho prvního startu v Can-Am na Mosport v roce 1972 obsadil Mark Donohue druhé místo. Brzy na to zvítězil George Follmer na okruzích v Road Atlanta, Mid Ohio, Elkhardt Lake, Laguna Seca a Riverside. S vozem 917/10 tak vyhrál celý šampionát.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
| obsah válců: | 4494 ccm |
| výkon: | 625 kW (850 HP) při 8000 ot./min. |
| točivý moment: | 834 Nm při 6600 ot./min. |
| kompresní poměr: | 6.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| kola: | přední: 12 x 15 zadní: 19 x 15 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 360 km/h |
| původní cena: | 78000 USD |
rozměry | |
| hmotnost: | 780 kg |
| délka: | 4385 mm |
| šířka: | 2100 mm |
| výška: | 1155 mm |
| zavěšení kol: | 2316 mm |
| palivová nádrž: | 330 l |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |