1975 912 E 2.0 Coupe


V roce 1975 byl představen model 912 E jako nový základní model v nabídce Porsche v době ukončení výroby řady 914 a těsně před nástupem modelu 924. Od května 1975 do července 1976 bylo vyrobeno pouze 2092 kusů určených jen pro americký trh. Vůz byl postaven na podvozku modelu 911, ale se 4-válcovým motorem o objemu 2,0 litru převzatým z modelu 914. Byla to zároveň první 912 nabízená s pozinkovaným podvozkem. 912 E byla oblíbená především pro svojí ovladatelnost a nižší provozní náklady. Předchozí generace 912-ky se vyráběla v letech 1965 až 1969 a byla k dispozici také v provedení Targa.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1971 ccm |
výkon: | 64 kW (86 HP) při 4900 ot./min. |
točivý moment: | 133 Nm při 4000 ot./min. |
max. otáčky: | 5800 ot./min. |
kompresní poměr: | 7.6 : 1 |
palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch L-Jetronic |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
kola: | přední: 5,5J x 15 zadní: 5,5J x 15 |
pneumatiky: | přední: 185/70 R15 zadní: 185/70 R15 |
statistiky | |
max. rychlost: | 185 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 13.5 s |
průměrná spotřeba: | 8.5 l / 100 km |
původní cena: | 10845 USD |
rozměry | |
hmotnost: | 1086 kg |
délka: | 4293 mm |
šířka: | 1610 mm |
výška: | 1341 mm |
zavěšení kol: | 2272 mm |
palivová nádrž: | 80 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |