'81 911 Turbo 3.3 Cabriolet Concept (930)

81_911_turbo_cabriolet_concept.jpg (343x181) - 13 KB

V průběhu 70. let byl zažívala 911 temné časy. Tehdejší šéf společnosti Ernst Fuhrmann nebyl nakloněn dalšímu vývoji 911 a proti byli i klesající prodeje. Oproti tomu se stále větší oblibě se těšili levnější modely 924 a 928. Fuhrmanův nástupce Peter Schutz ale věřil ve stále velký potenciál modelu 911. Ferry Porsche vedl jednání se svým synovcem a tehdejším šéfem Audi Ferdinandem Piechem, a po shlédnutí studie vozů Quattro nabyl přesvědčení, že Porsche potřebuje 911 s pohonem všech kol. Schutz proto nařídil svým inženýrům, aby hledali technické řešení s nejvyšší prioritou. Výsledkem se stal prototyp modelu 911 Turbo v provedení Cabriolet, který se veřejnosti představil na autosalonu ve Frankfurtu v září 1981. Prototyp je zároveň první 911 s pohonem všech kol. Fanoušci Porsche byli konceptem otevřené 911 nadšeni a první verze 911 Cabriolet se do sériové výroby dostala již v roce 1983. Od té doby je neodmyslitelnou součástí produktové nabídky.

Fotogalerie

81_911_turbo_cabriolet_concept_03.jpg (800x600) - 101 KB 81_911_turbo_cabriolet_concept_02.jpg (800x593) - 124 KB 81_911_turbo_cabriolet_concept_04.jpg (800x610) - 87 KB 81_911_turbo_cabriolet_concept_01.jpg (800x534) - 98 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s turbem
obsah válců: 3299 ccm
výkon: 290 HP

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: všech kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 260 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 5.4 s

rozměry

hmotnost: 1380 kg
délka: 4291 mm
šířka: 1775 mm
výška: 1310 mm
zavěšení kol: 2272 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4
celkový převod: 4.22 :1