'81 911 Turbo 3.3 Cabriolet Concept (930)


V průběhu 70. let byl zažívala 911 temné časy. Tehdejší šéf společnosti Ernst Fuhrmann nebyl nakloněn dalšímu vývoji 911 a proti byli i klesající prodeje. Oproti tomu se stále větší oblibě se těšili levnější modely 924 a 928. Fuhrmanův nástupce Peter Schutz ale věřil ve stále velký potenciál modelu 911. Ferry Porsche vedl jednání se svým synovcem a tehdejším šéfem Audi Ferdinandem Piechem, a po shlédnutí studie vozů Quattro nabyl přesvědčení, že Porsche potřebuje 911 s pohonem všech kol. Schutz proto nařídil svým inženýrům, aby hledali technické řešení s nejvyšší prioritou. Výsledkem se stal prototyp modelu 911 Turbo v provedení Cabriolet, který se veřejnosti představil na autosalonu ve Frankfurtu v září 1981. Prototyp je zároveň první 911 s pohonem všech kol. Fanoušci Porsche byli konceptem otevřené 911 nadšeni a první verze 911 Cabriolet se do sériové výroby dostala již v roce 1983. Od té doby je neodmyslitelnou součástí produktové nabídky.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s turbem |
obsah válců: | 3299 ccm |
výkon: | 290 HP |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | všech kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
max. rychlost: | 260 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 5.4 s |
rozměry | |
hmotnost: | 1380 kg |
délka: | 4291 mm |
šířka: | 1775 mm |
výška: | 1310 mm |
zavěšení kol: | 2272 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |
celkový převod: | 4.22 :1 |