1965 904/8 Bergspyder

Pro závodní sezónu 1965 vyvinulo Porsche vůz 904 s karoserií Spyder vybavený 8-válcovým dvoulitrovým motorem. Poprvé byl továrním týmem Porsche nasazen 9. května 1965 v závodě Targa Florio, kde Gerhard Mitter a Colin Davis zvítězili ve své třídě a celkově se umístil na 2. místě za Ferrari s motorem o objemu 3,3 litru. Na celkovém 3. místě se umístil Umberto Maglioli a Herbert Linge se sesterským vozem 904/6. Vítězství vozu přišlo v závodě do vrchu Rossfeld a na Norisringu, v obou případech s jezdcem Gerhardem Mitterem. 18. července 1965 byl model 904/8 Bergspyder nasazen do závodu prototypů o objemu dvou litrů na okruhu Solitude a v něm Gerhard Mitter rovněž zvítězil. Poslední soutěží, do které tovární tým nasadil tyto vozy, byl závod do vrchu Schauinsland 8. srpna 1965. Závod vyhrál Ludovico Scarfiotti s Ferrari a Gerhard Mitter skončil druhý s pouhými 1,9 sekundy za ním.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 8-válec boxer |
| obsah válců: | 1981 ccm |
| výkon: | 179 kW (240 HP) při 8700 ot./min. |
| točivý moment: | 205 Nm při 6700 ot./min. |
| palivový systém: | 4 Karburátory |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové |
rozměry | |
| hmotnost: | 562 kg |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |