Nové kompaktní SUV Macan

Ke konci roku 2013 Porsche odhaluje zcela nové kompaktní SUV Macan, které se poprvé oficiálně představilo na autosalonu v Los Angeles. Macan, který sdílí platformu s Audi Q5, v sobě spojuje typické jízdní vlastnosti vozů Porsche s vysokou úrovní pohodlí a každodenní použitelnosti.

Macan Porsche Liepzig

Výroba bude probíhat v závodě v Lipsku, do kterého Porsche investovalo 500 milionů eur a postavilo zde celou novou výrobní linku. Počítá se s výrobou 50 000 vozidel ročně. Na trh jsou uvedeny současně verze Macan S, Macan Diesel a Macan Turbo.

Macan S

Macan S je vybaven 3-litrovým motorem V6 s dvojitým přeplňováním o výkonu 340 koní. Všechny verze disponují aktivním pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Spolu se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekund, s volitelným paketem Sport Chrono dokonce za 5,2 sekundy. Mximální rychlost činí 254 km/h a kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje mezi 9,0 a 8,7 l/100 km.

Macan S Diesel

Macan S Diesel je ze všech tří verzí nejúspěšnější chlubit se může nejdelším dojezdem na jednu nádrž. Přeplňovaný 3,0-litrový vznětový motor V6 dosahuje průměrné spotřeby pouhých 6,3 až 6,1 l/100 km. Disponuje výkonem 258 koní, dosahuje maximální rychlosti 230 km/h a z 0 na 100 km zrychlí za pouhých 6,3 sekundy, nebo 6,1 sekundy s paketem Sport Chrono.

Macan Turbo

Vrcholovou verzí nové modelové řady je Macan Turbo, který se zároveň stal nejvýkonnějším vozem v segmentu kompaktních SUV. Nový 3,6-litrový motor V6 s dvojitým přeplňováním je v modelu Porsche použit vůbec poprvé. Dosahuje výkonu rovných 400 koní a umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Pokud je vůz vybaven paketem Sport Chrono, je dokonce možné dosáhnout zrychlení dokonce za 4,6 sekund. Maximální rychlost je 266 km/h a i přesto se kombinovaná spotřeba pohybuje na hodnotě pouhých 9,2 až 8,9 l/100 km.

Macan S

Název Macan pochází z indonéského jazyka a označuje tygra nebo velkou kočkovitou šelmu. Celkem rozsáhlá je nabídka standardní výbavy, která zahrnuje pohon všech kol, multifunkční sportovní volant s pádly řazení, výkonný audiosystém nebo elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Za příplatek lze pořídit například systém vzduchového odpružení, se kterým je Macan v tomto segmentu vozů zcela unikátní. K dispozici je také systém Porsche Torque Vectoring Plus, který rozděluje různé úrovně hnacího momentu na zadní kola a pracuje ve spojení s elektronicky řízenou uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy. Dokoupit si lze také oblíbená dynamická dálková světla, která upravují svojí intenzitu v závislosti na aktuálním provozu.

Macan S Diesel

Vůbec poprvé je u všechn variant součástí standardní výbavy výkonná sedmistupňová automatická převodovka PDK s extrémně rychlým řazením bez přerušení tažné síly a nízkou spotřebou paliva. Všechny varianty Macanu jsou také standardně vybaveny tlačítkem Sport, které najdete na středové konzole vlevo od voliče převodovky. Po jeho stisknutí se znatelně zvýší odezva motoru v reakci na sešlápnutí plynového pedálu a dynamika motoru získává sportovnější atmosféru.

Macan Turbo

Příplatkový paket Sport Chrono nabízí po stisknutí tlačítka zlepšení výkonu a naladění podvozku, motoru a převodovky na ještě sportovnější úroveň doprovázené výraznějším zvukem. Součástí jsou také analogové a digitální stopky na palubní desce a zobrazení jízdních výkonů na obrazovce volitelného systému Porsche Communication Management. Mezi zobrazované informace patří například celková doba jízdy, ujetá vzdálenost v aktuálním kole nebo doba strávená v jednotlivých kolech. Funkce Launch Control pak umožňuje rychlejší akceleraci a tím i dosažení lepších časů na kolo.

Interiér Macanu navazuje na současný design ostatních vozů Porsche a nabízí výkonný audio systém Surround Sound, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a asistenční systém pro změnu jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat. Přístrojová deska nabízí typické tří kulaté číselníky s centrálně umístěným otáčkoměrem, na kterém je rovněž ukazatel rychlostního stupně. Na pravém ciferníku se nachází 4,8-palcový barevný displej s vysokým rozlišením, který kromě nejdůležitějších funkcí palubního počítače zobrazuje také mapy navigačního modulu volitelného komunikačního systému PCM.

Macan S Macan Interier Macan S Macan S Diesel
Macan S Macan S Diesel Macan Turbo
Typ motoru vidlicový 6-válec vidlicový 6-válec vidlicový 6-válec
Obsah válců 2997 ccm 2967 ccm 3605 ccm
Výkon 250 kW (335 HP) při 5500-6500 ot./min. 190 kW (254 HP) při 4000-4250 ot./min. 294 kW (395 HP) při 6000 ot./min
Točivý moment 460 Nm při 1450-5000 ot./min. 580 Nm při 1750-2500 ot./min. 550 Nm při 1350-4500 ot./min.
Maximální rychlost 254 km/h 230 km/h 266 km/h
Zrychlení (0-100 km/h) 5,4 s 6,3 s 4,8 s
Průměrná spotřeba 8,7 l/100 km 6,3 l/100 km 8,9 l/100 km
Hmotnost 1940 kg 1955 kg 2000 kg

Macan S Macan S Diesel Macan Turbo

Steve