997 Turbo - nejvýkonnější sériová 911

V Ženevě jste mohli spatřit nejvýkonnější sériovou devětsetjedenáctku, která je oproti svému předchůdci 996 Turbo o 60 koní silnější.

Necelé dva roky od představení nové generace 911 (997) lidem od Porsche trvalo, než představili vlajkovou loď legendární řady 911. Slavnostní premiéra nového Turba proběhla 28. února na autosalonu v Ženevě. Novinku pohání přeplňovaný boxer, který dává z objemu 3,6 litru úctyhodných 480 koní při 6000 otáčkách, což je ve srovnání s předchůdcem 996 nárůst o 60 koní. O přenos tohoto extrémního výkonu na silnici se stará elektronicky řízený systém pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM).
Točivý moment vzrostl z 560 Nm na úroveň modelu 996 Turbo S, tedy na 620 Nm a je k dispozici v rozsahu 1950 až 5000 otáček. Na těchto hodnotách se výrazně podílí nově použitá turbodmychadla s variabilním nastavením rozváděcích lopatek u zážehového motoru. 997 Turbo s šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z klidu na stovku za 3,9 sekundy a hranici 200 km/h pokoří za 12,8 s. Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku trvá pouze 3,8 s. Kombinovaná spotřeba má podle Porsche pro model s manuálním řazením dosáhnout 12,8 litrů.
Ještě lepšími parametry se může pochlubit 997 Turbo s příplatkovou automatickou převodovkou Tiptronic S, které zrychlí na 100 km/h za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy lepší, než s manuálem) a na 200 km/h za 12,2 s (o 0,6 sekundy lepší). Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku zvládne za 3,5 sekundy (o 0,3 sekundy lepší). Jen ve spotřebě se Tiptronic S mírně zhoršil o 0,8 litrů na 100 km. 997 Turbo s oběma převodovkami dosahuje maximální rychlosti 310 km/h.

Volitelný paket Sport Chrono Package Turbo umožňuje stiskem tlačítka u řadicí páky krátkodobě zvýšit plnicí tlak turba o 0,2 baru po dobu 10 sekund, takže točivý moment vzroste o 60 Nm na hodnotu 680 Nm. Tlak proudí pod neustálou kontrolou elektroniky na všechna čtyři kola. Rozdělení krouťáku závisí na aktuálních jízdních podmínkách. Tato vymoženost v kombinaci s manuální převodovkou se vyrovná při zrychlení z 80 na 120 km/h automatu.

997 Turbo se může také pochlubit oproti svému předchůdci o 20 mm většími kotouči na přední i zadní nápravě. Za příplatek je samozřejmě možné si objednat lepší keramické brzdy PCCB, které na přední nápravě mají průměr 380 mm a které uspoří 17 kg hmotnosti. V přídi Turba se nacházejí bixenonová světla, mlhovky a také směrové svítilny z LED diod zabudované do předního nárazníku. Pro ještě snadnější přísun vzduchu do mezichladiče byly otvory za dveřmi zvětšeny o 22 mm do širší než tomu bylo u předchozího Turba.
U německých prodejců se 911 Turbo objeví v červnu letošního roku za 134 000 Euro.