Facelift druhé generace Panamery (971.2)

Porsche představilo facelift druhé generace řady Panamera. Přichází jak s designovými úpravami, tak především s vylepšenými zážehovými i plug-in hybridními pohonnými jednotkami.

Jak bývá u faceliftů zvykem, vnější úpravy jsou spíše kosmetické. Luxusní manažerský vůz včetně jeho rodinné varianty Sport Turismo dostávají do základní výbavy dříve příplatkový designový paket Sport Design s většími mřížkami pro nasávání vzduchu, bočním chlazením a modulem předních světel s jedním dělícím proužkem. Vzadu jsou nová zadní sdružená LED světla, která jsou u variant GTS ve starndardu zatmavená. Do sortimentu byly také přidány tři nové designy litých kol, takže kupující mají nyní na výběr celkem z 10 různých typů.

Vrcholovým modelem řady je verze Turbo S, která má přeladěnou verzi známého 4,0-litrového motoru V8 s dvojitým přeplňováním. Nyní produkuje výkon 630 koní a točivý moment 820 Nm, což představuje nárůst o 80 koní a 50 Nm oproti předchozí verzi. Z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhé 3,1 sekundy a dosáhnout může maximální rychlosti 315 km/h. Turbo S má svůj specifický vzhled přední části s dvěma světelnými pruhy a více prvky v barvě karoserie v předním nárazníku a působí tak širším dojmem.
Jedinou plug-in hybridní verzí faceliftované Panamery při uvedení na trh je 4S E-Hybrid, ale do konce roku by prý měla přijít minimálně jedna další verze, pravděpodobně ještě výkonnější Turbo S E-Hybrid.

Varianta GTS dostane přepracovaný motor V8 s dvojitým přeplňováním o výkonu 480 koní a s točivým momentem 620 Nm, tedy o 20 koní více oproti předchozí GTS. Porsche tvrdí, že změny způsobily narůstající výkon až do maximálních otáček, podobně jako u motoru s přirozeným nasáváním. Základní Panamera a Panamera 4S zůstává se stávajícím 2,9-litrovým motorem V6 s nezměněným výkonem 330 koní.

Přepracovány byly také všechny různé systémy řízení podvozku napříč celou řadou. Některé systémy byla vytvořeny zcela od základu a například systém Porsche Active Suspension Management poskytuje lepší komfort tlumení. Elektronický stabilizační systém také přispívá k lepšímu ovládání vozu.
Nová Panamera se mezi prodejci onbjeví v polovině října a ceny začínají na 91 345 eurech za základní Panameru s pohonem zadních kol.
Panamera | Panamera 4 | Panamera 4S | Panamera 4S E-hybrid |
Panamera Turbo S | |
---|---|---|---|---|---|
Typ motoru | vidlicový 6-válec | vidlicový 6-válec | vidlicový 6-válec | vidlicový 6-válec a elektromotor | vidlicový 8-válec |
Obsah válců | 2894 ccm | 2894 ccm | 2894 ccm | 2894 ccm | 3996 ccm |
Výkon | 243 kW (330 HP) při 5400 ot./min. | 243 kW (330 HP) při 5400 ot./min. | 324 kW (440 HP) při 5650 ot./min | 412 kW (560 HP) | 463 kW (630 HP) při 6000 ot./min |
Točivý moment | 450 Nm při 1800 ot./min. | 450 Nm při 1800 ot./min. | 550 Nm při 2000 ot./min. | 750 Nm | 820 Nm při 2300 ot./min. |
Maximální rychlost | 270 km/h | 268 km/h | 295 km/h | 298 km/h | 315 km/h |
Zrychlení (0-100 km/h) | 5,6 s | 5,3 s | 4,3 s | 3,7 s | 3,1 s |
Průměrná spotřeba | 10,2 l/100 km | 10,4 l/100 km | 10,3 l/100 km | 2,2 l/100 km | 12,8 l/100 km |
Hmotnost | 1835 kg | 1875 kg | 1890 kg | 2200 kg | 2055 kg |