Facelift druhé generace Panamery (971.2)

Porsche představilo facelift druhé generace řady Panamera. Přichází jak s designovými úpravami, tak především s vylepšenými zážehovými i plug-in hybridními pohonnými jednotkami.

Porsche Panamera 971 facelift

Jak bývá u faceliftů zvykem, vnější úpravy jsou spíše kosmetické. Luxusní manažerský vůz včetně jeho rodinné varianty Sport Turismo dostávají do základní výbavy dříve příplatkový designový paket Sport Design s většími mřížkami pro nasávání vzduchu, bočním chlazením a modulem předních světel s jedním dělícím proužkem. Vzadu jsou nová zadní sdružená LED světla, která jsou u variant GTS ve starndardu zatmavená. Do sortimentu byly také přidány tři nové designy litých kol, takže kupující mají nyní na výběr celkem z 10 různých typů.

Porsche Panamera 971 facelift

Vrcholovým modelem řady je verze Turbo S, která má přeladěnou verzi známého 4,0-litrového motoru V8 s dvojitým přeplňováním. Nyní produkuje výkon 630 koní a točivý moment 820 Nm, což představuje nárůst o 80 koní a 50 Nm oproti předchozí verzi. Z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhé 3,1 sekundy a dosáhnout může maximální rychlosti 315 km/h. Turbo S má svůj specifický vzhled přední části s dvěma světelnými pruhy a více prvky v barvě karoserie v předním nárazníku a působí tak širším dojmem.

Jedinou plug-in hybridní verzí faceliftované Panamery při uvedení na trh je 4S E-Hybrid, ale do konce roku by prý měla přijít minimálně jedna další verze, pravděpodobně ještě výkonnější Turbo S E-Hybrid.

Porsche Panamera 971 facelift

Varianta GTS dostane přepracovaný motor V8 s dvojitým přeplňováním o výkonu 480 koní a s točivým momentem 620 Nm, tedy o 20 koní více oproti předchozí GTS. Porsche tvrdí, že změny způsobily narůstající výkon až do maximálních otáček, podobně jako u motoru s přirozeným nasáváním. Základní Panamera a Panamera 4S zůstává se stávajícím 2,9-litrovým motorem V6 s nezměněným výkonem 330 koní.

Porsche Panamera 971 facelift

Přepracovány byly také všechny různé systémy řízení podvozku napříč celou řadou. Některé systémy byla vytvořeny zcela od základu a například systém Porsche Active Suspension Management poskytuje lepší komfort tlumení. Elektronický stabilizační systém také přispívá k lepšímu ovládání vozu.

Nová Panamera se mezi prodejci onbjeví v polovině října a ceny začínají na 91 345 eurech za základní Panameru s pohonem zadních kol.

Panamera Panamera 4 Panamera 4S Panamera 4S
E-hybrid
Panamera Turbo S
Typ motoru vidlicový 6-válec vidlicový 6-válec vidlicový 6-válec vidlicový 6-válec a elektromotor vidlicový 8-válec
Obsah válců 2894 ccm 2894 ccm 2894 ccm 2894 ccm 3996 ccm
Výkon 243 kW (330 HP) při 5400 ot./min. 243 kW (330 HP) při 5400 ot./min. 324 kW (440 HP) při 5650 ot./min 412 kW (560 HP) 463 kW (630 HP) při 6000 ot./min
Točivý moment 450 Nm při 1800 ot./min. 450 Nm při 1800 ot./min. 550 Nm při 2000 ot./min. 750 Nm 820 Nm při 2300 ot./min.
Maximální rychlost 270 km/h 268 km/h 295 km/h 298 km/h 315 km/h
Zrychlení (0-100 km/h) 5,6 s 5,3 s 4,3 s 3,7 s 3,1 s
Průměrná spotřeba 10,2 l/100 km 10,4 l/100 km 10,3 l/100 km 2,2 l/100 km 12,8 l/100 km
Hmotnost 1835 kg 1875 kg 1890 kg 2200 kg 2055 kg

Panamera zajela rekordní čas na Nürburgringu Fotogalerie řady Panamera Videa modelu Panamera

Steve