40 let ve jménu GT3 RS

Ano je to tak. Butziho 911, která se narodila 12.9. 1963, slavila 40. narozeniny. Proto si také Porsche nadělilo pěkný dáreček. A jak se jmenuje? 911 GT3 RS!

911_gt3_rs_01_ep.jpg (800x600) - 31 KB

Tento výroční model vlastní "best of" toho co Porsche do dnes umí. Je odlehčené a prostě vyladěné do dokonalosti svého předchůdce GT3. Ne, nesmíte tento skvost srovnávat s Turbem nebo GT2. Jak Turbo, tak i GT2 ho ve sprintu zdolají. GT3 eReS není auto pro denní jezdění, je to auto určené na "řádění" na víkendy a patří spíše na zavodní okruhy. Závodní oddělení Porsche ho dlouho testovalo na Nürburgringu proto, aby zněj udělali to co je tei. Vždy? surová síla je k ničemu na zavodním okruhu oproti aerodynamice a přilnavosti.

911_gt3_rs_02_ep.jpg (800x600) - 70 KB

GT3 RS má navázat na schopnosti "legendy" Carrery RS z roku 1973. Z toho důvodu má i její "válečné" barvy. Jenže to asi nestaví auto do předních řad. Spíše by jsme mohli uvést, že má modifikovaný motor, kapotu z karbonu což je pár kil dolu, silný motor. 3,6 litrový šestiválec z modelu GT3 byl vyladěn až na hranu možností. To má za následek výkon 381 koní a úctihodných 8200 otáček za minutu které doprovází temné dunění dvou laufů.

911_gt3_rs_03_ep.jpg (800x600) - 86 KB

Jak jsme již zmínily eReSo má karbonovou kapotu, dále vyměněné zadní skleněné okno za plastové a klec nebo chcete-li ochranný rám posádky. Z čeho vyplívá, že to doopravdy není auto na normální silnice. Snad ani nemusíme zmiňovat, že "nepotřebné" věci jako je klimatizace, rádio a jiné zde abstinují. Sečteno, podtrženo, GT3 RS je o 50 kilo lehčí. Bylo by dobré říci, že auto srovnáváme s modelem Club Sport GT3, který je již oproti původní GT3 odlehčen.

911_gt3_rs_04_ep.jpg (800x600) - 46 KB

Váha a nové nastavení podvozku se nejlépe uplatní v zatáčkách a v celkové ovladatelnosti vozu. 100 km/h pokoří za 4,4 sekundy, což je na vlas stejné jako u sériové GT3. GT3 RS je jasnou odpovědí na Ferrari Modenu Stradale. Asi již z toho co předvádí sériová GT3 je snad jasné, kdo ze souboje GT3 RS a Modeny Stradale vyjde jako vítěz a kdo jako poražený. Pokud by přeci jen GT3 RS vyšla ze souboje jako poražená může se alespoň pochlubit tím, že je zhruba asi o dvě mega levnější. Evropská cena vozu byla stanovena na 104 000 eur bez daně.

Prodej tohoto sběratelského kousku byl zahájen na podzim roku 2003. Pokud máte chu? si ho pořídit je pozdě! Z výrobní linky vyjelo zhruba 200 kousků, které byli jistě již zamluveny dlouho dopředu a v nabídkovém katalogu Porsche bylo k vidění do konce roku 2003.


G.A.S