1937 Volkswagen Typ 30


Po úspěšných testovacích jízdách s prototypem Porsche Typ 60 (Volkswagen V3), navrženým Ferdinandem Porsche jako dostupný lidový vůz, se na Porscheho doporučení v továrnách Daimler-Benz rozběhla výroba pokusné série 30-ti vozů označovaných jako VW Typ 30. Od prvních dvou prototypů se odlišoval předními světlomety, které byly nyní umístěny do předních blatníků a absencí zadního okna. V rámci příprav na velkosériovou výrobu odjel dokonce Ferdinand i se svým synem na konzultace do automobilky Ford, která již měla se sériovou výrobou zkušenosti. Prototyp byl podroben náročným zkouškám přes alpské průsmyky, ve kterých se testovala především spolehlivost vozu. Do roku 1938 absolvovaly vozy celkem více než dva miliony kilometrů zkušebních jízd.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 985 ccm |
výkon: | 17 kW (23,5 HP) při 3000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 100 km/h |
původní cena: | 1 000 DM |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |