1931 Typ 8 (Wanderer Sportcoupe)


Německý výrobce automobilů Wanderer požádal v roce 1930 nově vznikající konstrukční kancelář Ferdinanda Porsche o vývoj zcela nového typu aerodynamického vozu. Karoserii navrhl mladý automobilový konstruktér Erwin Komenda, zatímco technickou částí se zabýval Ferdinand Porsche. Oba již dříve spolupracovali při projektech v automobilce Steyr. Prototyp označovaný jako Typ 8 měl ocelovou karoserii vyrobenou společností Reutter, která byla postavena na konvenčním podvozku Wandereru W11. Postavena byla i verze s přeplňovaným řadovým 8-válcem (Typ 9), kterou Ferdinand Porsche používal několik let jako svůj osobní vůz. Projekt byl součástí série raných konstrukcí Porsche vyvinutých ve spolupráci s německou automobilkou Wanderer, pro kterou Porsche navrhovalo různé podvozky a motory.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 8-válec |
obsah válců: | 3250 ccm |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |