1901 Lohner-Porsche "La Toujours Contente"

lohner-porsche_phaeton.jpg (343x207) - 26 KB

Ferdinand Porsche pracoval od roku 1898 pro Jacoba Lohnera, výrobce kočárů. Jejich první automobil značky Lohner-Porsche zahájil využití elektromotorů v automobilech a poté postavili i první vůz s hybridním pohonem. Vyvinut byl také prototyp s poháněnými čtyřmi koly, vůbec první vůz s pohonem všech kol na světě. Automobil měl na každém kole elektromotor s výkonem 15 koní spojený spojený přímo s nábojem kola a byl navržen speciálně pro britského zákazníka E.W. Harta. Ferdinand Porsche vůz nazval „La Toujours Contente“ (vždy spokojený), což odkazovalo na názvy dvou elektromobilů od jiných výrobců. Ferdinand Porsche byl známý tím, že své návrhy testoval sám, a to i v závodech. V roce 1900 se zúčastnil závodu v anglickém Chislehurstu. Porscheho konstrukční princip vozu s pohonem všech čtyř kol byl o 70 let později použit na Měsíci v lunárním voze NASA. Vozů Lohner-Porsche bylo vyrobeno kolem 300 kusů. Patent elektromotoru v náboji kola byl poté prodán Emilu Jellinkovi od Daimleru a byl dále využíván ve vozech Mercedes.

Fotogalerie

lohner-porsche_phaeton_1.jpg (640x480) - 81 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4 elektromotory

podvozek & pohon

pohon: všech kol

statistiky

max. rychlost: 60 km/h
původní cena: 15000 kr. (Rakousko-uherská koruna)

rozměry

hmotnost: 1200 kg