'02 Lohner-Porsche Mixte Phaeton
Ferdinand Porsche si po studiích na technické fakultě sehnal první opravdovou práci v roce 1898 pro Jacoba Lohnera, výrobce kočárů. Jejich první automobil značky Lohner-Porsche zahájil využití elektromotorů v automobilech a poté postavili i prototyp s hybridním pohonem, vůbec první na světě. Později byl dokonce uveden model s pohonem všech kol, který používal elektromotory od Daimleru. Tyto elektromotory byly jednoduché ale v té době technicky vyspělé. Automobil měl na každém kole zvlášť elektromotor spojený přímo s nábojem kola a dá se říct, že právě tady začíná historie automobilů Porsche s pohonem všech kol. Vozů Lohner-Porsche bylo vyrobeno kolem 300 kusů, poté byl patent prodán Emilu Jellinkovi od Daimleru. Ferdinand vyhrál v roce 1901 Exelberg Rally v podobném voze jako byl Phaeton.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4 elektromotory |
podvozek & pohon | |
pohon: | všech kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 60 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |