'80 Interscope "Indy"

80_interscope_indy.jpg (343x188) - 16 KB

Jedno z mála působení Porsche ve Formuli 1 mělo být i v sezóně 1980 v americkém Indianopolis. Na vývoji motoru pro nový monopost se v Porsche pracovalo již od roku 1978. Výsledkem byl 6-válec původně převzatý z úspěšného vozu 935/78 Moby Dick, o objemu 2,6 l disponující výkonem 904 koní, což vychází na 341 koní na litr zdvihového objemu. Byl to jediný motor používaný v motorspoprtu původně odvozený z 911-tek, který pracoval s více než 9000 ot./min. Karosérie vozu byla vyvíjena společně s americkým týmem Interscope a jako řidič byl zvolen tehdy 38.letý Danny Ongais. Kvůli změně pravidel však muselo Porsche v březnu 1980 ze šampionátu nakonec odstoupit, jelikož případné změny na pohonné jednotce by byli již příliš nákladné. Stáj Interscope nakonec ve svém voze použila 8-válec od Cosworth.

Fotogalerie

80_interscope_indy_01.jpg (800x600) - 45 KB 80_interscope_indy_02.jpg (800x600) - 74 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 999 ccm
výkon: 665 kW (904 HP) při 8800 ot./min.
točivý moment: 706 Nm při 6800 ot./min.
kompresní poměr: 9.5 : 1

statistiky

max. rychlost: 380 km/h

rozměry

hmotnost: 950 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 927 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: přímo řazená
počet převodových stupňů: 4