'22 Austro Daimler Sascha

22_austro_daimler_sascha.jpg (343x190) - 16 KB

Od roku 1906 působil Ferdinand Porsche jako technický ředitel ve firmě Austro-Daimler, kam se dostal díky předchozím úspěchům s automobily Lohner-Porsche. Ve firmě konstruoval především motory pro pohon letadel a lodí, ale zkonstruoval i několik automobilů, ve kterých ukázal, kterým směrem se bude jeho vývoj orientovat. V roce 1921 zde navrhl svojí poslední, ale asi nejvýznamnější konstrukci nazvanou Sascha. Sestrojil ho na popud svého přítele a známého závodního jezdce Alexandra „Saši“ Kolowrata, podle kterého byl automobil pojmenován. V roce 1922 startovali čtyři vozy v závodě Targa Florio v Sicilských horách a každý vůz nesl znak karetního symbolu. Nejrychlejší z vozů Sascha řídil Alfred Neubauer a umístil se z celkových 42 účastníků na 19. místě s průměrnou rychlostí jen o 8km/h nižší, než byl průměr vítěze. Tím se stal hrabě Giulio Masetti s mnohem silnějším 4,5L Mercedesem GP/14. Ve třídě vozů do 1100 ccm však zvítězil s vozem Sascha Fritz Kuhn. Ze čtyř vyrobených vozů se dodnes dochovali dva, z nichž jeden je k vidění ve firemním Porsche muzeu.

Fotogalerie

22_austro_daimler_sascha_04.jpg (800x600) - 76 KB 22_austro_daimler_sascha_01.jpg (800x600) - 136 KB 22_austro_daimler_sascha_03.jpg (800x600) - 101 KB 22_austro_daimler_sascha_02.jpg (800x600) - 71 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: řadový 4-válec
obsah válců: 999 ccm
výkon: 29 kW (45 HP) při 4500 ot./min.
max. otáčky: 999 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: všech kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 144 km/h

rozměry

hmotnost: 598 kg
délka: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm