'96 911 GT1 Evolution (993)
V roce 1996 byl představen závodní speciál konstruovaný pro 24-hodinovku Le Mans, který měl navázat na úspěchy svých předchůdců 956 a 962. Vůz vychází se sériové 911 řady 993, má ale motor otočený o 180 stupňů a kvůli lepšímu rozložení hmotnosti je uložený před zadní nápravou. Oproti standardním 911 používá také chlazení vodou místo vzduchem. Mimořádnou tuhost a pevnost karosérie zajišťoval kevlar a uhlíková vlákna. Přední část vozu připomíná sériové 993 Turbo a zadní části dominuje mohutné přítlačné křídlo zvyšující přítlak ve vysokých rychlostech. 993 GT1 byl prvním závodním vozem Porsche, který byl nabízen také v silniční verzi pro běný provoz.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 448 kW (600 HP) při 7200 ot./min. |
točivý moment: | 650 Nm při 5500 ot/min. |
max. otáčky: | 999 ot./min. |
kompresní poměr: | 9.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
max. rychlost: | 310 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.7 s |
rozměry | |
hmotnost: | 998 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |