Harm Lagaay odstupuje a jeho nástupcem bude Michael Mauer

lagaay_mauer_01_ep.jpg (500x278) - 39 KB

Harm Lagaay, hlava návrhového oddělení Porsche AG ve Stuttgartu, odstoupí ze své funkce ke dni 1. července 2004. ředitelství jmenovalo na jeho post Michaela Mauera, který byl vrchním konstruktérem Saabu. Mauer nastoupí na jeho pozici do Weissachu nejpozději 1. listopadu 2004.

lagaay_mauer_02_ep.jpg (145x155) - 7 KB

Odcházející Lagaay se narodil 28. Prosince 1946 v Nizozemském Hague. Jeho profesionální kariéra začala v roce 1967 ve společnosti Olyslager v Soest. O rok později ho zaujal výrobce aut Simca. Jeho první kontakt s Porsche přišel v roce 1971. Přes šest let působil v návrhovém oddělení ve Weissachu, kde pracoval na vývoji modelů 924 a 911. V roce 1977 se přesunul na post designéra k Fordu sídlícím v Cologne, kde se podílel na vývoji aut Sierra a Scorpio. V roce 1989 se usídlil v BMW Technik GmbH v Michově kde se podílel na vývoji vozu Z1. Od 1989 Lagaay se stal hlavním designérem Porsche ve Weissachu, kde nesl odpovědnost za všechny vyvíjené vozy.

Pod vedením Lagaaye vznikl populární Boxster, který velmi výrazně pozvedl obrat Porsche. Na svědomí má také řadu 911 (996) a Cayenne. Lagaayova kariéra u Porsche vyvrcholila s uvedením modelu Carrera GT.

lagaay_mauer_03_ep.jpg (200x237) - 35 KB

Jeho nástupce Michael Mauer se narodil 28. července roku 1962 v německém městě Rotenburg/Fulda, ale vyrostl v Höchenschwandu, v Black Forest. Od roku 1982 až do roku 1986 studoval design automobilů u polytechniky v Pforzheim, kde si zajistil první práci v designové oblasti u Mercedes-Benz AG sídlícím ve Sindelfingenu. Již v roce 1989 se stal uznávaným designérem a o dva roky později se podílel na projekční práci modelu SLK. V červenci roku 1995 ho vedení firmy jmenovalo vedoucím oddělení a svěřilo mu designovou zodpovědnost za modely A-Class, SLK a SL.

lagaay_mauer_04_ep.jpg (132x192) - 41 KB

V roce 1998 se Michael Mauer přestěhoval do dalekého Tokia do nové pobočky Mercedesu. V Japonsku se intenzitně podílel v pokročilé vývojové oblasti na různých modelech. V červnu 2000 odešel do Švédského Saabu, kde působil jako hlavní designér. Od března 2003 byl také designérem u General Motors Europe.

Wolfgang Dürheimer komentoval Mauerovo přijetí slovy: "Michael Mauer těží ze své výborné pověsti v automobilovém průmyslu. Nebude jen pokračovat po Lagaayově úspěšné práci, ale také k nám přinese nový styl designu Porsche. Těším se, až se připojí k našem týmu."


G.A.S