Nové 997 Turbo

V Ženevě jste mohli spatřit nejvýkonnější sériovou devětsetjedenáctku, která je oproti svému předchůdci 996 Turbo o 60 koní silnější.

nove_997_turbo_ep_01.jpg (800x600) - 48 KB

Necelé dva roky od představení nové generace 911 (997) lidem od Porsche trvalo, než představili vlajkovou loď legendární řady 911. Slavnostní premiéra nového Turba proběhla 28. února na autosalonu v Ženevě. Novinku pohání přeplňovaný boxer, který dává z objemu 3,6 litru úctyhodných 480 koní při 6000 otáčkách, což je ve srovnání s předchůdcem 996 nárůst o 60 koní. O přenos tohoto extrémního výkonu na silnici se stará elektronicky řízený systém pohonu všech kol nove_997_turbo_ep_02.jpg (800x600) - 51 KBPorsche Traction Management (PTM).

Točivý moment vzrostl z 560 Nm na úroveň modelu 996 Turbo S, tedy na 620 Nm a je k dispozici v rozsahu 1950 až 5000 otáček. Na těchto hodnotách se výrazně podílí nově použitá turbodmychadla s variabilním nastavením rozváděcích lopatek u zážehového motoru. 997 Turbo s šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z klidu na stovku za 3,9 sekundy a hranici 200 km/h pokoří za 12,8 s. Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku trvá pouze 3,8 s. Kombinovaná spotřeba má podle Porsche pro model s manuálním řazením dosáhnout nove_997_turbo_ep_03.jpg (800x600) - 32 KB12,8 litrů.

Ještě lepšími parametry se může pochlubit 997 Turbo s příplatkovou automatickou převodovkou Tiptronic S, které zrychlí na 100 km/h za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy lepší, než s manuálem) a na 200 km/h za 12,2 s (o 0,6 sekundy lepší). Pružné zrychlení 80-120 km/h na pětku zvládne za 3,5 sekundy (o 0,3 sekundy lepší). Jen ve spotřebě se Tiptronic S mírně zhoršil o 0,8 litrů na 100 km. 997 Turbo s oběma převodovkami dosahuje maximální rychlosti 310 km/h.

nove_997_turbo_ep_04.jpg (800x600) - 41 KB

Volitelný paket Sport Chrono Package Turbo umožňuje stiskem tlačítka u řadicí páky krátkodobě zvýšit plnicí tlak turba o 0,2 baru po dobu 10 sekund, takže točivý moment vzroste o 60 Nm na hodnotu 680 Nm. Tlak proudí pod neustálou kontrolou elektroniky na všechna čtyři kola. Rozdělení krouťáku závisí na aktuálních jízdních podmínkách. Tato vymoženost v kombinaci s manuální převodovkou se vyrovná při zrychlení z 80 na 120 km/h automatu.

nove_997_turbo_ep_05.jpg (800x600) - 59 KB

997 Turbo se může také pochlubit oproti svému předchůdci o 20 mm většími kotouči na přední i zadní nápravě. Za příplatek je samozřejmě možné si objednat lepší keramické brzdy PCCB, které na přední nápravě mají průměr 380 mm a které uspoří 17 kg hmotnosti. V přídi Turba se nacházejí bixenonová světla, mlhovky a také směrové svítilny z LED diod zabudované do předního nárazníku. Pro ještě snadnější přísun vzduchu do mezichladiče byly otvory za dveřmi zvětšeny o 22 mm do širší než tomu bylo u předchozího Turba.

 

U německých prodejců se 911 Turbo objeví v červnu letošního roku za 134 000 Euro.


G.A.S

Registrace Přihlášení
Jméno:
Předmět:
Tělo zprávy

 Barva písma:  Velikost písma: zavřít značky

Ověřovací kód:
Zapište kód pozpátku! (poslední znak jako první). Je citlivý na malá a velká písmena.