1980 924 Turbo 2.0 Rallye

Na bázi jednoho z prototypů homologačního speciálu 924 Carrera GTS vznikl vůz upravený pro použití v německém rallyovém šampionátu. Vybaven byl nastavitelným rallye podvozkem, ochranným rámem, skořepinovými sedadly a červenými šestibodovými pásy. V roce 1981 s ním Walter Röhrl a Christian Geistdörfer vyhráli čtyři závody na mezinárodní ADAC Metz Rallye a obsadili tak celkové druhé místo. S vozem pak zvitezili ještě v dalších pěti závodech. V následujícím roce se Röhrl a Geistdörfer stali mistry světa, ale to už za volantem vozu Opel Ascona 400. V roce 2021 oslavil Walter Röhrl 74. narozeniny a po 40 letech se s vozem znovu setkal. Závodní divize Porsche ve Weissachu k této příležitosti vůz kompletně zrenovovala.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | řadový 4-válec, turbo KKK 26 |
| obsah válců: | 1984 ccm |
| výkon: | 157 kW (210 HP) při 6000 ot./min. |
| kompresní poměr: | 7.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vpředu |
| pohon: | zadních kol |
| pneumatiky: | přední: 255/55 R 15 zadní: 255/55 R 15 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 225 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 7 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 1020 kg |
| délka: | 4212 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |