1980 924 Turbo 2.0 Rallye

78_924_turbo_rallye.jpg (343x185) - 16 KB

Na bázi jednoho z prototypů homologačního speciálu 924 Carrera GTS vznikl vůz upravený pro použití v německém rallyovém šampionátu. Vybaven byl nastavitelným rallye podvozkem, ochranným rámem, skořepinovými sedadly a červenými šestibodovými pásy. V roce 1981 s ním Walter Röhrl a Christian Geistdörfer vyhráli čtyři závody na mezinárodní ADAC Metz Rallye a obsadili tak celkové druhé místo. S vozem pak zvitezili ještě v dalších pěti závodech. V následujícím roce se Röhrl a Geistdörfer stali mistry světa, ale to už za volantem vozu Opel Ascona 400. V roce 2021 oslavil Walter Röhrl 74. narozeniny a po 40 letech se s vozem znovu setkal. Závodní divize Porsche ve Weissachu k této příležitosti vůz kompletně zrenovovala.

Fotogalerie

78_924_turbo_rallye_03.jpg (800x600) - 65 KB 78_924_turbo_rallye_04.jpg (800x600) - 55 KB 78_924_turbo_rallye_02.jpg (800x600) - 96 KB 78_924_turbo_rallye_01.jpg (800x600) - 69 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: řadový 4-válec, turbo KKK 26
obsah válců: 1984 ccm
výkon: 157 kW (210 HP) při 6000 ot./min.
kompresní poměr: 7.5 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
pneumatiky: přední: 255/55 R 15
zadní: 255/55 R 15

statistiky

max. rychlost: 225 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 7 s

rozměry

hmotnost: 1020 kg
délka: 4212 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5