1969 917 PA Spyder

V roce 1969 vyrobilo Porsche tři vozy 917 Spyder určené speciálně pro evropský šampionát Interserie, který se podobal sérii Can-Am ze Severní Ameriky. Základem vozu byl lehký hliníkový prostorový rám a výkonný dvanáctiválcový motor v zadní části. 917 Spyder dva roky po sobě vyhrál šampionát Interserie, než byl nahrazen modelem 917/10 z roku 1972. Interserii v roce 1971 vyhrál vůz týmu AAW Racing Team s jezdcem Leo Kinnunenem a šampionát vyhrál i v letech 1972 a 1973. V roce 1972 dostal jeden z vozů přeplňovaný motor o objemu 4,5 litru pro použití v sérii Can-Am a v dalších letech byly používány verze s různými atmosférickými i přeplňovanými motory, z nichž nejvýkonnější byl 5.4-litrový 12-válec s dvojitým turbem disponující extrémním výkonem 1100 koní použitý v ikonickém modelu 917/30.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
| obsah válců: | 4494 ccm |
| výkon: | 433 kW (580 HP) při 8000 ot./min. |
| točivý moment: | 510 Nm při 6600 ot./min. |
| kompresní poměr: | 10.5 : 1 |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| kola: | přední: 10.5 x 15 zadní: 15 x 15 |
rozměry | |
| hmotnost: | 775 kg |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
| palivová nádrž: | 190 l |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |