1971 917 LH-71 (Langheck Coupe)

Verze 917 LH s prodlouženou zadní částí byla určená speciálně pro 24 hodin Le Mans. Pro sezónu 1971 byl vůz podroben několika úpravám pro zlepšení aerodynamiky a byl navýšen objem motoru na 4,9 litru. V kvalifikaci Le Mans se vozy 917 LH umístily na prvních třech místech a stanovily nové rychlostní rekordy, když Jackie Oliver zajel kolo za 3:13,6 s průměrnou rychlostí 250,457 km/h a téměř stejně rychlý byl i Pedro Rodriguez s časem 3:13,9 a průměrnou rychlostí 250,069 km/h. Hranici průměrné rychlosti 250 km/h se znovu podařilo překonat až v roce 1985. V samotném závodě dokázal 917 LH jet na hlavní rovince rychlostí 386 km/h. V závodě zajel Jackie Oliver nejrychlejší kolo s časem 3:18,4, což představuje rekordní průměrnou rychlost 244,387 km/h. Tento rchlostní rekord byl znovu překonán až o 37 let později. I když byly nejrychlejší v kvalifikaci, kvůli technickým problémům bohužel nakonec ani jeden ze tří vozů závod nedokončil. Celkové vítězství v závodě vybojovali jezdci Gijs van Lennep a Helmut Marko s vozem Porsche 917 K.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
| obsah válců: | 4907 ccm |
| výkon: | 441 kW (600 HP) při 8500 ot./min. |
| točivý moment: | 550 Nm při 6500 ot./min. |
| kompresní poměr: | 10.3 : 1 |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
| max. rychlost: | 400 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 800 kg |
| délka: | 4780 mm |
| šířka: | 1975 mm |
| výška: | 920 mm |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |