1971 917 LH-71 (Langheck Coupe)

71_917_langheck_coupe.jpg (343x188) - 16 KB

Verze 917 LH s prodlouženou zadní částí byla určená speciálně pro 24 hodin Le Mans. Pro sezónu 1971 byl vůz podroben několika úpravám pro zlepšení aerodynamiky a byl navýšen objem motoru na 4,9 litru. V kvalifikaci Le Mans se vozy 917 LH umístily na prvních třech místech a stanovily nové rychlostní rekordy, když Jackie Oliver zajel kolo za 3:13,6 s průměrnou rychlostí 250,457 km/h a téměř stejně rychlý byl i Pedro Rodriguez s časem 3:13,9 a průměrnou rychlostí 250,069 km/h. Hranici průměrné rychlosti 250 km/h se znovu podařilo překonat až v roce 1985. V samotném závodě dokázal 917 LH jet na hlavní rovince rychlostí 386 km/h. V závodě zajel Jackie Oliver nejrychlejší kolo s časem 3:18,4, což představuje rekordní průměrnou rychlost 244,387 km/h. Tento rchlostní rekord byl znovu překonán až o 37 let později. I když byly nejrychlejší v kvalifikaci, kvůli technickým problémům bohužel nakonec ani jeden ze tří vozů závod nedokončil. Celkové vítězství v závodě vybojovali jezdci Gijs van Lennep a Helmut Marko s vozem Porsche 917 K.

Fotogalerie

71_917_langheck_coupe_02.jpg (800x600) - 42 KB 71_917_langheck_coupe_01.jpg (800x600) - 65 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 12-válec
obsah válců: 4907 ccm
výkon: 441 kW (600 HP) při 8500 ot./min.
točivý moment: 550 Nm při 6500 ot./min.
kompresní poměr: 10.3 : 1
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 400 km/h

rozměry

hmotnost: 800 kg
délka: 4780 mm
šířka: 1975 mm
výška: 920 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5