1969 917 LH-69 (Langheck Coupe)

Pro sezónu 1969 byl přestaven zcela nový závodní vůz Porsche 917 s dvanáctiválcovým motorem o objemu 4,5 litru. Veřejná premiéra proběhla 12. března 1969 na autosalonu v Ženevě, kde byla představena prodloužená verze 917 LH (Langheck). Vůz je postaven na hliníkovém podvozku s prostorovým rámem, který váží pouhých 42 kg. Ferdinand Piëch se spoléhal na dovedností Hanse Mezgera, který byl zodpovědný za celkovou konstrukci vozu. Debutový závod modelu 917 LH ale bohužel poznamenala tragická událost. V roce 1969 se čtyři vozy zúčastnily závodu 24 hodin Le Mans. Závod začal tehdy tradičním startem, kdy se jezdci rozběhli ke svým vozům v otevřené boxové uličce a co nejdříve se rozjeli, přičemž si mnoho jezdců kvůli úspoře času ani nezapnulo bezpečnostní pásy nebo řádně nezavřelo dveře. Jedním z nich byl pravděpodobně i britský jezdec John Woolfe, který havaroval se svým 917 LH číslo 10 v zatáčce Maison Blanche hned v prvním kole závodu a na následky zranění zemřel.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
| obsah válců: | 4494 ccm |
| výkon: | 388 kW (520 HP) při 8000 ot./min. |
| točivý moment: | 450 Nm při 6800 ot./min. |
| kompresní poměr: | 10.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| kola: | přední: 9 x 15 zadní: 12 x 15 |
rozměry | |
| hmotnost: | 823 kg |
| délka: | 4780 mm |
| šířka: | 1880 mm |
| výška: | 920 mm |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |