1971 917 K-71 (Kurzheck Coupe)

71_917_kurhzheck.jpg (343x189) - 15 KB

Pro sezónu 1971 došlo k modernizaci obou verzí modelu 917. Nové "žraločí ploutve" na zádi dodaly vozu 917 K větší směrovou stabilitu a snížily odpor vzduchu. Jednou z největších změn bylo použití hořčíkového rámu namísto hliníkového, který byl lehčí a pevnější. Ten byl namontován na podvozek vozu č.22 týmu Martini Racing, který se umístil v závodě 24 hodin Le Mans na celkovém prvním místě, a se kterým Helmut Marko a Gijs van Lennep vytvořili dva nové rekordy. Vůz ujel rekordních 5335,313 km s průměrnou rychlostí 222,304 km/h. Rekordní vzdálenost nebyla překonána po dalších 39 let. Závod v tomto roce odstartovala herecká ikona Steve McQueen, který právě natočil svůj film o Le Mans. Za vozem Martini Racing se na druhém místě umístil vůz 917 K-71 týmu JW Automotive Engineering s posádkou Richard Attwood a Herbert Müller.

Fotogalerie

71_917_kurhzheck_02.jpg (800x600) - 83 KB 71_917_kurhzheck_04.jpg (800x600) - 198 KB 71_917_kurhzheck_03.jpg (800x600) - 92 KB 71_917_kurhzheck_01.jpg (800x599) - 103 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 12-válec
obsah válců: 4907 ccm
výkon: 441 kW (600 HP) při 8400 ot./min.
točivý moment: 510 Nm při 6800 ot./min.
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 320 km/h

rozměry

hmotnost: 800 kg
délka: 4140 mm
šířka: 1975 mm
výška: 920 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5