1969 917 K-69 (Kurzheck Coupe)

69_917_kurzheck.jpg (343x185) - 14 KB

V roce 1969 na autosalonu v Ženevě Porsche představilo závodní model 917, jeden z nejúspěšnějších projektů vyvinutých pod vedenim Ferdinanda Piëcha a zároveň jeden z nejúspěšnějších závodních vozů všech dob. První vítězství se dostavilo v rakouském závodě 1000 km v Zeltwegu 10. srpna 1969, kde se vozy 917 K v rukou soukromých týmů umístily na 1. a 3. místě. V listopadu David Piper nasadil svůj osobní vůz 917 K do devítihodinového závodu v Kyalami v Jižní Africe, kde spolu s Richardem Attwoodem dosáhli vítězství. Následující rok prošel vůz několika úpravami a Porsche slavilo své první celkové vítězství v Le Mans, kdy Porsche 917 K s posádkou Hans Hermann a Dick Atwood zvítězil v tomto nejprestižnějším vytrvalostním závodě.

Fotogalerie

69_917_kurzheck_01.jpg (800x600) - 84 KB 69_917_kurzheck_02.jpg (800x600) - 99 KB 69_917_kurzheck_03.jpg (800x600) - 180 KB 69_917_kurzheck_04.jpg (800x600) - 90 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 12-válec
obsah válců: 4494 ccm
výkon: 388 kW (520 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 450 Nm při 6800 ot./min.
kompresní poměr: 10.5 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
kola: přední: 9 x 15
zadní: 12 x 15

statistiky

max. rychlost: 320 km/h

rozměry

hmotnost: 896 kg
délka: 4290 mm
šířka: 1880 mm
výška: 920 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5