1969 917 K-69 (Kurzheck Coupe)

V roce 1969 na autosalonu v Ženevě Porsche představilo závodní model 917, jeden z nejúspěšnějších projektů vyvinutých pod vedenim Ferdinanda Piëcha a zároveň jeden z nejúspěšnějších závodních vozů všech dob. První vítězství se dostavilo v rakouském závodě 1000 km v Zeltwegu 10. srpna 1969, kde se vozy 917 K v rukou soukromých týmů umístily na 1. a 3. místě. V listopadu David Piper nasadil svůj osobní vůz 917 K do devítihodinového závodu v Kyalami v Jižní Africe, kde spolu s Richardem Attwoodem dosáhli vítězství. Následující rok prošel vůz několika úpravami a Porsche slavilo své první celkové vítězství v Le Mans, kdy Porsche 917 K s posádkou Hans Hermann a Dick Atwood zvítězil v tomto nejprestižnějším vytrvalostním závodě.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
| obsah válců: | 4494 ccm |
| výkon: | 388 kW (520 HP) při 8000 ot./min. |
| točivý moment: | 450 Nm při 6800 ot./min. |
| kompresní poměr: | 10.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| kola: | přední: 9 x 15 zadní: 12 x 15 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 320 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 896 kg |
| délka: | 4290 mm |
| šířka: | 1880 mm |
| výška: | 920 mm |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |