1972 917/10 Turbo

Po úspěchu modelu 917 na mistrovství světa sportovních vozů vstoupilo Porsche do severoamerické série Can-Am a do sezóny 1972 nasadil tovární tým vůbec první vůz Porsche s přeplňovaným motorem, model 917/10 Turbo. Porsche se tak stalo průkopníkem ve vývoji závodních motorů s turbodmychadlem v reakci na velkoobjemové motory V8 svých konkurentů. Vůz 917/!0 Turbo debutoval v závodě Can-Am Mosport 11. června 1972, kde s ním Mark Donohue skončil druhý za McLarenem s motorem o objemu 8,1 litru. První vítězství přišlo na okruhu Road Atlanta 9. července, které odstartovalo dominanci Porsche v této sérii. Zvítězilo celkem v šesti závodech z devíti a Porsche tak s velkým náskokem slavilo mistrovský titul, který suverénně obhájilo i v následujícím roce s vozy 917/10 a 917/30. Model 917/10 Turbo byl nasazen také do závodů evropské Interserie, kterou v letech 1972 a 1973 vyhrál s finským jezdcem Leem Kinnunenem.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
| obsah válců: | 5374 ccm |
| výkon: | 846 kW (1150 HP) |
| točivý moment: | 981 Nm |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
| max. rychlost: | 360 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 2.9 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 837 kg |
| délka: | 4385 mm |
| šířka: | 2100 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |