1971 917/10 CanAm Spyder

71_917-10_spyder.jpg (343x186) - 15 KB

V důsledku nových pravidel mistrovství světa sportovních vozů FIA již nebylo možné po sezóně 1971 nadále využívat stávající Porsche 917 a proto se zrozhodlo o vstupu do severoamerického šampionátu Can-Am. Speciálně pro tuto sérii vznikl nový model 917/10 poháněný atmosférickým motorem, který byl v dalších sezónách doplněný dvojitým turbem. Pro sezónu 1971 byly vyrobeny dva vozy 917/10 a do závodů jej přihlásil závodní jezdec a majitel závodního týmu Jo Siffert. Zúčastnil se šesti závodů z deseti, z toho třikrát se umístil na stupních vítězů a v sezóně obsadil celkové 4. místo, stejně jako v roce 1969 s vozem 917 PA Spyder. Do sezóny 1972 se Porsche rozhlodlo vstoupit se svým továrním týmem a vůbec poprvé v historii byl do závodního vozu namontován dvanáctiválcový motor s dvojitým turbem. Porsche v tomnto roce ovládlo celou sérii Can-Am s Georgem Follmerem a v roce 1973 tento triumf zopakoval Mark Donohue s vozem 917/30.

Fotogalerie

71_917-10_spyder_04.jpg (640x480) - 73 KB 71_917-10_spyder_03.jpg (640x480) - 92 KB 71_917-10_spyder_02.jpg (800x600) - 189 KB 71_917-10_spyder_01.jpg (800x600) - 93 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 12-válec
obsah válců: 4494 ccm
výkon: 458 kW (620 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 833 Nm při 6600 ot./min.
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 354 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 2.9 s

rozměry

hmotnost: 780 kg
délka: 4385 mm
šířka: 2100 mm
výška: 1155 mm
zavěšení kol: 2316 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4