1971 917/10 CanAm Spyder

V důsledku nových pravidel mistrovství světa sportovních vozů FIA již nebylo možné po sezóně 1971 nadále využívat stávající Porsche 917 a proto se zrozhodlo o vstupu do severoamerického šampionátu Can-Am. Speciálně pro tuto sérii vznikl nový model 917/10 poháněný atmosférickým motorem, který byl v dalších sezónách doplněný dvojitým turbem. Pro sezónu 1971 byly vyrobeny dva vozy 917/10 a do závodů jej přihlásil závodní jezdec a majitel závodního týmu Jo Siffert. Zúčastnil se šesti závodů z deseti, z toho třikrát se umístil na stupních vítězů a v sezóně obsadil celkové 4. místo, stejně jako v roce 1969 s vozem 917 PA Spyder. Do sezóny 1972 se Porsche rozhlodlo vstoupit se svým továrním týmem a vůbec poprvé v historii byl do závodního vozu namontován dvanáctiválcový motor s dvojitým turbem. Porsche v tomnto roce ovládlo celou sérii Can-Am s Georgem Follmerem a v roce 1973 tento triumf zopakoval Mark Donohue s vozem 917/30.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
| obsah válců: | 4494 ccm |
| výkon: | 458 kW (620 HP) při 8000 ot./min. |
| točivý moment: | 833 Nm při 6600 ot./min. |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
| max. rychlost: | 354 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 2.9 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 780 kg |
| délka: | 4385 mm |
| šířka: | 2100 mm |
| výška: | 1155 mm |
| zavěšení kol: | 2316 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |