1969 908 LH Flunder Spyder

69_908_lh_spyder.jpg (343x176) - 26 KB

Varianta karoserie s prodlouženou zadní částí se již osvědčila především ve vytrvalostních závodech. Porsche proto vyrobilo několik vozů 908 Flunder Spyder s prodlouženou karoserií. Vůz byl poprvé nasazen v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1969, který ale v důsledku poruchy nedokončil. První a zároveň největší úspěch tohoto vozu se dostavil na 24-hodinovce v Le Mans v roce 1970, kde Helmut Marko a Rudi Lins získali vítězství ve třídě prototypů s objemem do tří litrů a zároveň celkové 3. místo za dvěma pětilitrovými vozy Porsche 917 K a 917 LH. Porsche tak v Le Mans obsadilo první tři místa před pětilitrovým Ferrari, které skončilo na 4. místě se ztrátou 22 kol za třílitrovým Porsche 908 LH Flunder Spyder. Vozů 908 Soyder ve všech variantách se vyrobilo celkem 22 kusů.

Fotogalerie

69_908_lh_spyder_01.jpg (800x534) - 78 KB 69_908_lh_spyder_03.jpg (800x534) - 42 KB 69_908_lh_spyder_04.jpg (800x540) - 88 KB 69_908_lh_spyder_02.jpg (800x534) - 44 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 2996 ccm
výkon: 261 kW (350 HP) při 8500 ot./min.
točivý moment: 325 Nm při 6600 ot./min.
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové

statistiky

max. rychlost: 290 km/h

rozměry

hmotnost: 600 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5