1969 908 LH Flunder Spyder

Varianta karoserie s prodlouženou zadní částí se již osvědčila především ve vytrvalostních závodech. Porsche proto vyrobilo několik vozů 908 Flunder Spyder s prodlouženou karoserií. Vůz byl poprvé nasazen v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1969, který ale v důsledku poruchy nedokončil. První a zároveň největší úspěch tohoto vozu se dostavil na 24-hodinovce v Le Mans v roce 1970, kde Helmut Marko a Rudi Lins získali vítězství ve třídě prototypů s objemem do tří litrů a zároveň celkové 3. místo za dvěma pětilitrovými vozy Porsche 917 K a 917 LH. Porsche tak v Le Mans obsadilo první tři místa před pětilitrovým Ferrari, které skončilo na 4. místě se ztrátou 22 kol za třílitrovým Porsche 908 LH Flunder Spyder. Vozů 908 Soyder ve všech variantách se vyrobilo celkem 22 kusů.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 8-válec boxer |
| obsah válců: | 2996 ccm |
| výkon: | 261 kW (350 HP) při 8500 ot./min. |
| točivý moment: | 325 Nm při 6600 ot./min. |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové |
statistiky | |
| max. rychlost: | 290 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 600 kg |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |