1969 908 K Flunder Spyder

69_908_flunder_spyder.jpg (343x186) - 9 KB

Pro rok 1969 oznámila FIA změnu pravidel pro skupinu 6. Porsche upravilo model 908 a vyvinulo vůz s otevřenou střechou 908 Spyder se dvěma styly karoserie. Modely 908/02 K Spyder a 908 K Flunder Spyder byly v podstatě totožné vozy s mírně odlišnou karoserií. Flunder Spyder debutoval 1. června 1969 v závodě 1000 km na Nürburgringu, ve kterém Rolf Stommelen a Hans Herrmann dojeli na druhém místě za vítězným 908/02 K Spyder, který pilotovali Jo Siffert a Brian Redman. V šestihodinovém závodě Watkins Glen v roce 1969 zvítězil vůz 908 K Flunder Spyder s jezdci Jo Siffertem a Brianem Redmanem. Hned za ním se umístili dva vozy 908/02 K Spyder. Vozy Porsche 908 byly velmi úspěšné po celém světě a s jedním závodil dokonce i herecká legenda Steve McQueen, který s vozem 908 K Flunder Spyder skončil na druhém místě v závodě 12 hodin v Sebringu v roce 1970. Byl také osazen třemi kamerami a použit jako kamerový vůz pro film Le Mans přímo při jízdě v samotném závodě.

Fotogalerie

69_908_flunder_spyder_01.jpg (800x600) - 32 KB 69_908_flunder_spyder_02.jpg (800x600) - 99 KB 69_908_flunder_spyder_04.jpg (800x600) - 127 KB 69_908_flunder_spyder_03.jpg (800x552) - 131 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 2996 ccm
výkon: 261 kW (350 HP) při 8500 ot./min.
točivý moment: 325 Nm při 6600 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové

statistiky

max. rychlost: 290 km/h

rozměry

hmotnost: 590 kg
délka: 3540 mm
šířka: 1950 mm
výška: 680 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5