1969 908 K Flunder Spyder

Pro rok 1969 oznámila FIA změnu pravidel pro skupinu 6. Porsche upravilo model 908 a vyvinulo vůz s otevřenou střechou 908 Spyder se dvěma styly karoserie. Modely 908/02 K Spyder a 908 K Flunder Spyder byly v podstatě totožné vozy s mírně odlišnou karoserií. Flunder Spyder debutoval 1. června 1969 v závodě 1000 km na Nürburgringu, ve kterém Rolf Stommelen a Hans Herrmann dojeli na druhém místě za vítězným 908/02 K Spyder, který pilotovali Jo Siffert a Brian Redman. V šestihodinovém závodě Watkins Glen v roce 1969 zvítězil vůz 908 K Flunder Spyder s jezdci Jo Siffertem a Brianem Redmanem. Hned za ním se umístili dva vozy 908/02 K Spyder. Vozy Porsche 908 byly velmi úspěšné po celém světě a s jedním závodil dokonce i herecká legenda Steve McQueen, který s vozem 908 K Flunder Spyder skončil na druhém místě v závodě 12 hodin v Sebringu v roce 1970. Byl také osazen třemi kamerami a použit jako kamerový vůz pro film Le Mans přímo při jízdě v samotném závodě.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 8-válec boxer |
| obsah válců: | 2996 ccm |
| výkon: | 261 kW (350 HP) při 8500 ot./min. |
| točivý moment: | 325 Nm při 6600 ot./min. |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové |
statistiky | |
| max. rychlost: | 290 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 590 kg |
| délka: | 3540 mm |
| šířka: | 1950 mm |
| výška: | 680 mm |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |