1967 908 K Coupe

Závodní vůz Porsche 908 K vznikl ze svého předchůdce 907 K, ale byl vybaven novým třílitrovým plochým osmiválcem. Ačkoli si byly modely 907 a 908 velmi podobné, lišily se vizuálně rozdílně otočenými předními otvory pro přívod vzduchu. Vůz debutoval 19. května 1968 v závodě 1000 km Nürburgringu a s přehledem zvítězil. Vůz pilotovali Jo Siffert and Vic Elford. Dvojité vítězství následovalo v závodě 500 km v Zeltwegu v Rakousku a 15. září 1968 se konal závod na Hockenheimringu, kde s vozem 908 K zvítězil Hans Herrmann před Ferrari 412P Davida Pipera. O týden později v závodě 1000 km ve Spa obsadil vůz 908 K Hanse Herrmanna a Rolfa Stommelena třetí místo. Do Le Mans byla nasazena verze s prodlouženou zadní částí 908 LH, která obsadila celkové třetí místo a druhé místo ve třídě za vozem Porsche 907 LH.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | vzduchem chlazený 8-válec |
| obsah válců: | 2997 ccm |
| výkon: | 261 kW (350 HP) při 8400 ot./min. |
| točivý moment: | 325 Nm při 6600 ot./min. |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové |
statistiky | |
| max. rychlost: | 322 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 650 kg |
| délka: | 4839 mm |
| šířka: | 1720 mm |
| výška: | 930 mm |
| zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |