1967 908 K Coupe

67_908-k_coupe.jpg (343x184) - 12 KB

Závodní vůz Porsche 908 K vznikl ze svého předchůdce 907 K, ale byl vybaven novým třílitrovým plochým osmiválcem. Ačkoli si byly modely 907 a 908 velmi podobné, lišily se vizuálně rozdílně otočenými předními otvory pro přívod vzduchu. Vůz debutoval 19. května 1968 v závodě 1000 km Nürburgringu a s přehledem zvítězil. Vůz pilotovali Jo Siffert and Vic Elford. Dvojité vítězství následovalo v závodě 500 km v Zeltwegu v Rakousku a 15. září 1968 se konal závod na Hockenheimringu, kde s vozem 908 K zvítězil Hans Herrmann před Ferrari 412P Davida Pipera. O týden později v závodě 1000 km ve Spa obsadil vůz 908 K Hanse Herrmanna a Rolfa Stommelena třetí místo. Do Le Mans byla nasazena verze s prodlouženou zadní částí 908 LH, která obsadila celkové třetí místo a druhé místo ve třídě za vozem Porsche 907 LH.

Fotogalerie

67_908-k_coupe_02.jpg (800x600) - 184 KB 67_908-k_coupe_03.jpg (800x600) - 221 KB 67_908-k_coupe_04.jpg (800x600) - 66 KB 67_908-k_coupe_01.jpg (800x600) - 160 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 8-válec
obsah válců: 2997 ccm
výkon: 261 kW (350 HP) při 8400 ot./min.
točivý moment: 325 Nm při 6600 ot./min.
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové

statistiky

max. rychlost: 322 km/h

rozměry

hmotnost: 650 kg
délka: 4839 mm
šířka: 1720 mm
výška: 930 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5