1966 906/8 Coupe

Závodní vůz 906 Carrera 6 vyvinutý ze svého předchůdce Porsche 904 dosáhl mnoha vítězství ve vytrvalostních závodech a v závodech do vrchu. Největším úspěchem bylo celkové vítězství v závodě Targa Florio a dále vítězství ve třídě ve 24-hodinovkách v Daytoně a v Le Mans. Pro očekávaná další celková vítězství v závodech Targa Florio a Nürburgringu byly čtyři tovární vozy 906 osazeny vzduchem chlazeným osmiválcovým motorem typu 771, který se používal již v modelu 904/8. Porsche věřilo v úspěch pokročilých osmiválcových motorů, ale vozy očekávaných výsledků nakonec nedosáhly.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 8-válec boxer |
| obsah válců: | 2195 ccm |
| výkon: | 199 kW (270 HP) při 8600 ot./min. |
| točivý moment: | 230 Nm |
| kompresní poměr: | 10.8 : 1 |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
statistiky | |
| max. rychlost: | 280 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 3.9 s |
| zrychlení (0-160 km/h): | 8 s |
| zrychlení (0-200 km/h): | 12.7 s |
rozměry | |
| hmotnost: | 675 kg |
| délka: | 4113 mm |
| šířka: | 1680 mm |
| výška: | 980 mm |
| palivová nádrž: | 100 l |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |