1956 645 Spyder

Koncem roku 1954 byl zahájen vývoj nového závodního vozu, jenž měl nahradit stávající model 550 a se kterým sdílel mnoho komponentů. Model 645 Spyder debutoval 22. července 1956 na okruhu Solitude poblíž Stuttgartu, kde s ním Richard von Frankenberg dojel na čtvrtém místě. Podvozek tvořil prostorový rám vyrobený z ocelových trubek, který se objevil i u modelů 550. S kratším rozvorem a unikátním odpruženíma byl přímým předchůdcem řady 718. Byl poháněn vzduchem chlazeným čtyřválcovým motorem boxer Typ 547 o objemu 1,5 litru vyvinutým Ernstem Fuhrmannem. 16. září 1956 se von Frankenberg s vozem 645 Spyder, přezdívaným "Mickey Mouse", zúčastnil Velké ceny Berlína na okruhu AVUS. Von Frankenberg si udržoval náskok před vozem 550A Spyder Wolfganga von Tripse, ale ve 3. kole vyletěl v zatáčce mimo trať, von Frankenberg byl ve vzduchu z kokpitu vymrštěn a vůz po dopadu pohltily plameny. Jezdec nehodu jako zázrakem přežil, avšak byl nenávratně zničen jediný exemplář tohoto závodního vozu.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 4-válec boxer |
| obsah válců: | 1498 ccm |
| výkon: | 99 kW (134 HP) při 7200 ot./min. |
| točivý moment: | 145 Nm při 5900 ot./min. |
| palivový systém: | 2 karburátory Weber |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | uprostřed |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | bubnové |
| pneumatiky: | přední: 5,00 - 16 zadní: 5,25 - 16 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 260 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 550 kg |
| délka: | 3775 mm |
| šířka: | 1420 mm |
| výška: | 900 mm |
| zavěšení kol: | 2000 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |