1956 645 Spyder

56_645_spyder.jpg (343x187) - 13 KB

Koncem roku 1954 byl zahájen vývoj nového závodního vozu, jenž měl nahradit stávající model 550 a se kterým sdílel mnoho komponentů. Model 645 Spyder debutoval 22. července 1956 na okruhu Solitude poblíž Stuttgartu, kde s ním Richard von Frankenberg dojel na čtvrtém místě. Podvozek tvořil prostorový rám vyrobený z ocelových trubek, který se objevil i u modelů 550. S kratším rozvorem a unikátním odpruženíma byl přímým předchůdcem řady 718. Byl poháněn vzduchem chlazeným čtyřválcovým motorem boxer Typ 547 o objemu 1,5 litru vyvinutým Ernstem Fuhrmannem. 16. září 1956 se von Frankenberg s vozem 645 Spyder, přezdívaným "Mickey Mouse", zúčastnil Velké ceny Berlína na okruhu AVUS. Von Frankenberg si udržoval náskok před vozem 550A Spyder Wolfganga von Tripse, ale ve 3. kole vyletěl v zatáčce mimo trať, von Frankenberg byl ve vzduchu z kokpitu vymrštěn a vůz po dopadu pohltily plameny. Jezdec nehodu jako zázrakem přežil, avšak byl nenávratně zničen jediný exemplář tohoto závodního vozu.

Fotogalerie

56_645_spyder_04.jpg (800x600) - 110 KB 56_645_spyder_03.jpg (800x600) - 122 KB 56_645_spyder_01.jpg (640x480) - 111 KB 56_645_spyder_02.jpg (600x800) - 162 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 99 kW (134 HP) při 7200 ot./min.
točivý moment: 145 Nm při 5900 ot./min.
palivový systém: 2 karburátory Weber

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
pneumatiky: přední: 5,00 - 16
zadní: 5,25 - 16

statistiky

max. rychlost: 260 km/h

rozměry

hmotnost: 550 kg
délka: 3775 mm
šířka: 1420 mm
výška: 900 mm
zavěšení kol: 2000 mm

převodovka

typ převodovky: manuální