TOP 5 vzduchem chlazených modelů Porsche

V minulém žebříčku TOP 5 Porsche představilo pět nejvzácnějších modelů nebo pět modelů s nejlepším zvukem. V dalším žebříčku představuje tovární jezdec Patrick Long pět modelů se vzduchem chlazeným motorem, které mají pro Porsche zvláštní historický význam. Patrick Long je představil na neformálním setkání v centru Los Angeles.

Porsche 356 B 2000 GS Carrera 2 GT

5 - 356 B 2000 GS Carrera 2 GT

V roce 1961 se začal vyrábět model 356B 2000 GS/GT Carrera 2 Coupe spolu s modelem Cabriolet. Vozy se od sebe lišili jen v provedení střechy a nepatrnou změnou hmotnosti. Tato 356 Carrera byla nástupcem řady vozů s motorem o objemu 1,6 litru. Stejně jako u dřívějších modelů byla nabízena verze pro silniční provoz i pro závodní dráhu. Tento vrcholový model řady 356 položil základy pro budoucí modely GT na začátku 60. let. Jeho lehká karoserie a výkonný motor dělaly z tohoto malého vozu extrémně konkurenceschopný vůz ve třídách GT.

Porsche 804 F1

4 - 804 F1

Model 804 byl první opravdový vůz Porsche Formule 1. Plochý osmiválec byl zkonstruován tak, aby vyhovoval novým pravidlům o motorech F1 o zdvihovém objemu 1,5 l, které vstoupili v platnost v sezóně 1961. Porsche lpělo na chlazení vzduchem prostřednictvím ventilátoru umístěného uprostřed. Vůz byl nasazen v sezóně 1962 a debutoval 20. května na Velké ceně Nizozemska. Vítězství se automobil dočkal 8. července ve velké ceně Francie v Rouenu, kdy ho pilotoval Dan Gurney. Na stupních vítězů se umístil ještě ve Velké ceně Německa 5. srpna na okruhu Nordschleife, kde Gurney startoval z pole position, ale nakonec skončil na 3. místě. Ke konci sezóny ale Porsche svojí účast ve Formuli 1 ukončilo a dále se soustředilo na vytrvalostní závody a mistrovství Evropy v závodech do vrchu.

Porsche 911 Turbo S (993)

3 - 911 Turbo S (993)

V roce 1995 Porsche představilo přeplňovaný model 911 Turbo modelové řady 993 s pohonem všech kol. Později byla představena omezená série Turbo S, ještě silnější a ostřejší než standardní Turbo. Karosérie byla odlehčena na 1456 kg a motor dosahoval výkonu 450 koní. Právě tato modelová řada přinesla poslední Turbo se vzduchem chlazeným motorem.

Porsche 908/3 Spyder

2 - 908/3 Spyder

Ačkoli se u Porsche soustředili primárně na vývoj dvanáctiválce do modelu 917, ve druhé polovině roku 1969 ještě zdokonalili 8-válec pro 908. Porsche 908/3 dostal nový trubkový rám založený na 909 Bergspyder a její 3-litrový motor byl umístěn tak, aby měl vůz co nejoptimálnější rozložení hmotnosti. 908/3 byla jako dělaná pro velmi klikaté okruhy, kde byla velmi důležitá výborná manévrovatelnost vozu v zatáčkách. S tím souvisí i velmi nízká hmotnost vozu. Automobil se zůčastnil celkem čtyř závodů z nichž si odnesl tři vítězství. Debutoval v roce 1970 na Targa Florio, kde si s posádkou Jo Stiffert a Brian Redman dojel pro vítězství. Velký triumf přišel také v roce 1971 kde vozy 908/3 v závodě na Nurburgringu obsadili první tři místa. Bylo vyrobeno celkem 13 kusů.

Porsche 917 LH-70 (Langheck Coupe)

1 - 917 LH-70 (Langheck Coupe)

Číslo 1 pochází z doby, kdy by Patrick Long pravděpodobně raději byl aktivním závodním jezdcem. Porsche 917 LH (s dlouhým ocasem) se pyšní nejen výraznou siluetou, ale také 4,9-litrovým motorem s protiběžnými písty a výkonem 600 koní – samozřejmě chlazeným vzduchem. Nikdy předtím nikdo nedokončil okruh v Le Mans tak rychle jako Kurt Ahrens v 917 s dlouhým ocasem. 11. června 1970 zajel nejrychlejší čas v tréninku,čímž položil základy pro první celkové vítězství Porsche v Le Mans.

TOP 5 nejvzácnějších modelů Porsche TOP 5 modelů Porsche s nejlepším zvukem FOTOGALERIE: Porsche Museum v Zuffenhausenu


Steve