TOP 5 modelů Porsche transaxle
Porsche ve svém žebříčku TOP 5 představuje pět nejlepších modelů s koncepcí transaxle. Tyto modely byly ve své době velkým odklonem od klasických modelů značky s motorem vzadu, od modelů 356 až po 911. V 70. letech ale vytvořilo řadu modelů s motorem vpředu a převodovkou vzadu. V následujícím výběru Porsche shrnuje svých pět nejlepších vozů s touto koncepcí.
5 - EA 425
V první polovině 70. let byl ve spolupráci automobilek Volkswagen a Porsche zahájen vývoj nového sportovního vozu, který měl nahradit stávající model 914. Designu se ujal Harm Lagaay a pro prvotní testování se použily karoserie BMW 1600 a Opelu Manta. Volkswagen ale od projektu z finančních důvodů odstoupil, přispěla k tomu i energetická krize a odchod tehdejšího šéfa VW Rudolfa Leidiga. Samotné Porsche ale v projektu pokračovalo a po značných úpravách později vznikl sériový model Porsche 924. Prototyp EA-425 tak stál na počátku řady modelů Porsche s koncepcí transaxle, tedy s motorem vpředu spojeným s převodovkou umístěnou nad poháněnou zadní nápravou.
4 - 924
Model 924 byl vůbec prvním sériovým Porsche s motorem uloženým vpředu, který byl dostupným sportovním vozem doplňující nákladnější řadu 911. Aby bylo možno dosáhnout co nejnižší ceny, používal typ 924 komponenty koncernu Volkswagen. Vůz poháněl vodou chlazený dvoulitrový 4-válec vyvinutý firmou Audi. Karosérie je zcela odlišná od klasických modelů Porsche. Vpředu jsou výklopné světlomety a vzadu velké skleněné víko od zavazadlového prostoru. Vůz disponoval ve své třídě vynikajícími jízdními vlastnostmi a pyšnil se také výbornou aerodynamikou.
3 - 928
Na Ženevském autosalonu v roce 1977 Porsche představilo velké luxusní sportovní kupé 928. Vůz má vpředu umístěný vodou chlazený vidlicový 8-válec, který má velice tichý a kultivovaný chod. Design vozu na první pohled připomíná typ 924, odlišuje se ale především oblejšími tvary a přední částí, kde jsou místo hranatých vyklápěcích světel nekrytá kruhová zapuštěná světla, která se při rozsvícení vyklopí dopředu. Ve výbavě nechybí elektrické ovládání oken, elektricky nastavitelná přední sedadla, centrální zamykání, vyhřívaná zrcátka nebo tempostat. Poprvé se ve voze Porsche objevil také posilovač řízení. Jako první sportovní vůz v historii získal model 928 ocenění Automobil roku 1978.
2 - 944
V roce 1981 byl na frankfurtském autosalonu představen nový model 944. Karosérie vozu je vyrobena z pozinkovaného plechu a převzala tvary modelu 924, vpředu jsou tedy opět výklopné světlomety a vzadu velké skleněné víko od zavazadlového prostoru. Řadový kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 2,5 L dává výkon 165 koní. Motor má díky vyvažovacím hřídelím po obou stranách válců velice kultivovaný a tichý chod. Model 944 se také vyznačoval velice nízkou spotřebou a narozdíl od typu 924 používal veškeré komponenty z vlastní výroby a byl tedy čistokrevným Porsche.
1 - 968
V roce 1991 byl představen model 968, nástupce modelu 944 a poslední zástupce modelové řady malých sportovních vozů s motorem vpředu. Podobně jako 944 má malý spojler a velké skleněné víko zavazadlového prostoru v zadní části vozu. Předek je ale odvozen od typu 928 - nekrytá kruhová zapuštěná světla, která se při rozsvícení vyklopí dopředu. Stejně jako typ 944 i tento model byl vybaven vpředu umístěným řadovým čtyřválcem, který má velmi kulitovaný chod. Vůz byl v tomto roce představen v provedení kupé a kabriolet.