TOP 5 modelů Porsche s nejlepším zvukem
V minulém článku nás Porsche seznámilo s výběrem TOP 5 nejvzácnějších modelů své historie, ve kterém bylo představeno pět opravdu unikátních silničních modelů ve své historii. V následujícím žebříčku bylo vybráno pět ikonickým modelů s nejlepším zvukovým projevem.
5 - 911 Carrera RS 2.7
Carrera RS 2.7 byla poprvé představena na Pařížském autosalonu v roce 1972. Velmi ceněná sběrateli a jedna z největších klasik mezi sportovními vozy. Vycházela z modelu 911 S, ale měl motor o objemu navýšeném na 2,7 l o výkonu 210 koní. Původně se plánovalo vyrobit sérii 500 kusů nutných pro homologaci, ale pro velký zájem činil konečný počet 1580, včetně 55 kusů Carrery RSR 2.8 a 17 zákazníků si navíc objednalo verzi Carrera RSH homologovanou pro závodní dráhu. Oproti standartní 911 je tento model také odlehčen nejméně o 68 kg. Charaktetristický je zadní spoiler, "kachní ocas", zvyšující přítlak na zadní kola. Model Carrera RS 2.7 je mnoha lidmi považován za nejlepší ze všech 911 a dnes patří mezi nejvyhledávanější 911-ky. K dispozici byl také cestovní paket Touring obsahující luxusnější výbavu. Vice informací v článku Legenda jménem Carrera RS 2.7.
4 - 550 A Spyder
V roce 1953 byl představen závodní model 550, který svou koncepcí navazoval na první 356 No. 1. Brzy se mu začalo říkat "Giant Killer" - zabiják obrů. V roce 1956 zvítězil s modelem 550A Spyder ital Umberto Maglioli v závodu Targa Florio. Závod vyhrál s náskokem 15 minut na soupeře. K popularitě 550 přispěla i smrtelná nehoda Jamese Deana, který havaroval 30.září 1955 při cestě na automobilový závod. Nejostřejší verze 550-ky měli hmotnost jen 480 kg a výkon 150 koní. 550A Spyderů se vyrobilo celkem 8 kusů.
3 - 911 GT3 RS (991)
Model 911 GT3 RS maže hranice mezi silničními a závodními vozy. Je vhodný pro každodenní silniční provoz, ale zároveň vybavený motoristickou technologií. Rozsáhlé úpravy pohonného systému, aerodynamika a lehká konstrukce zvyšují výkon nad rámec standardní 911 GT3. GT3 RS pohání 4,0-litrový šestiválec s výkonem 500 koní v kombinaci se speciálně vyvinutou převodovkou PDK. Design interiéru GT3 RS s prvky Alcantara vychází z 911 GT3. Dalším klíčovým prvkem jsou sportovní sedadla, která nyní vycházejí ze sedadel vozu 918 Spyder. Ve standardu je také paket Club Sport Package s ochrannou klecí za předními sedadly, přípravou pro hlavní vypínač baterie a samostatně dodávaným 6-bodovým bezpečnostním pásem pro řidiče a hasicím přístrojem s montážním držákem.
2 - 918 Spyder Hybrid
918 Spyder byl poprvé představen jako koncept na Ženevském autosalonu v březnu 2010, jako supersport s vysoce účinným a výkonným hybridním pohonem spojující technologii závodních vozů s každodenní užitnou hodnotou, maximálním výkonem spolu s minimální spotřebou. Model demonstruje potenciál hybridního pohonu v dosud nevídané míře, nabízí současné zlepšení účinnosti a výkonu. 918 Byl vyvinut inženýry Porsche s dlouholetými zkušenostmi se závodními vozy, ve spolupráci se specialisty na sériovou výrobu. Koncept motoru V8 pochází ze závodního vozu LMP2 RS Spyder. Nosné konstrukce, monokok a pomocný rám, jsou vyrobeny z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny. 918 Spyder využívá ty nejlepší nejmodernější technologie převzaté přímo z motoristických závodů. Model je vnímán jako nástupce Carrery GT.
1 - Carrera GT
Na ženevském autosalonu byl 6. března 2003 představen model Carrera GT, supersportovní automobil, který zamířil na absolutní vrchol mezi supersporty. Mimořádně tuhá karosérie vozu je celá plastová s karbonovými výztuhami a karbonové jsou rovněž brzdové kotouče na všech kolech. Žlutě lakované třmeny brzd vynikají vpředu v 19ti palcových a vzadu ve 20ti palcových litých kolech uchycených na jediné centrální matici. Automobil se dodává s malou dvoudílnou střechou (každý díl váží 2,4 kg), kterou lze složit do zavazadlového prostoru v přední části vozu. Při překročení rychlosti 120 km/h se vzadu samočinně vysune spoiler, který spolu s komplikovaným systémem spoilerů a difůzorů skrytých v podvozku vozu zajistí mimořádnou stabilitu vozu i při rychlostech nad 300 km/h. Carrera GT je nejen nejrychlejší sériové Porsche, ale také bezesporu jedním z nejlepších supersportů světa.