'30 Steyr Type 30
Po odchodu z firmy Daimler-Benz se Ferdinand Porsche v roce 1929 vrátil zpět do Rakouska, kde byl místními velmi vřele přivítán a bylo mu nabídnuto místo ve firmě Steyr-Werke. Tato firma za 1. světové války vyráběla zbraně a různé zbrojní součásti, poté se však přeorientovala na výrobu automobilů a stala se z ní velká rakouská automobilka s dominantním postavením na trhu, která si zakládala na modernizaci a rozvoji automobilů. Ferdinand nastoupil na místo technického ředitele a jeho prvním velkým projektem v této firmě byl automobil s označením Typ 30 s motorem o objemu 2,1 L. Novinkou u tohoto vozu byly kapalinové brzdy a karosérie bez skutečného podvozku, tedy něco jako samonosná karosérie. Vyráběn byl nejčastěji jako čtyřdvéřový kabriolet, v nabídce však byl i sedan nebo dvoudvéřový čtyřmístný kabriolet. V této firmě pak ještě zkonstruoval velký 100-koňový osobní automobil Steyr Austria, po roce činnosti však Ferdinand pracovní smlouvu ukončil a ve Stuttgartu založil v roce 1931 vlastní konstrukční kancelář.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 40 HP při 3000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | předních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 100 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 780 kg |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 3 |