'28 Mercedes-Benz SSK Rennwagen

28_ssk.jpg (343x190) - 18 KB

V roce 1928 působil Ferdinand Porsche posledním rokem jako technický ředitel u firmy Daimler-Benz, která vznikla sloučením společností Daimler Motoren a Benz Cie. V tomto období začal vyvíjet doposud nejúspěšnější vůz společnosti - legendární sportovní vůz Mercedes-Benz SSK. Porsche tak dosáhl vrcholu své kariéry pro tuto firmu a po úspěšných projektech jako Mercedes 680 nebo Mercedes SS vyvinul nejrychlejší silniční vůz tehdejší doby, který konkurenci vyrazil dech. Vyrobeno bylo celkem 36 exemplářů. V roce 2004 byl jeden z těchto vozů na dražbě veteránů v sussexském Godwoodu vydražen v přepočtu za 200 miliónů korun a stal se tak druhým nejdražším veteránem na světě.

Fotogalerie

28_ssk_01.jpg (640x480) - 94 KB 28_ssk_02.jpg (640x480) - 60 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: přeplňovaný řadový 6-válec
obsah válců: 999 ccm
výkon: 216 kW (270 HP) při 3300 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
brzdy: bubnové
pneumatiky: přední - 6,50 x 20
zadní - 7 x 20

statistiky

max. rychlost: 192 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 14.2 s
průměrná spotřeba: 23 l / 100 km
původní cena: 30 000 RM (říšských marek)

rozměry

hmotnost: 999 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm
palivová nádrž: 120 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4
převodové poměry:
1 - 3,16
2 - 1,81
3 - 1,36
4 - 1,00