'40 KdF Type 82 (Kübelwagen)
![](http://www.butzi.cz/templates/ep01/img/redline.gif)
![40_kdf_82_(kubelwagen).jpg (343x200) - 24 KB 40_kdf_82_(kubelwagen).jpg (343x200) - 24 KB](http://www.butzi.cz/modely/images/40_kdf_82_(kubelwagen).jpg)
V roce 1938 dostal Ferdinand Porsche příkaz k přepracování projektu "lidového vozu" na vojenský automobil do terénu. Přepracováním automobilu Volkswagen Typ 38 (jeden z prvních "brouků") vznikl nejprve prototyp KdF 62 s jednoduchou čtyřmístnou karosérií a s motorem uloženým vzadu. Vůz však potřeboval více upravit do terénu a proto později vznikl Typ 82 s otevřenou čtyřdvéřovou samonosnou karosérií a plátěnou střechou. V roce 1940 tak začala sériová výroba prvních 1000 kusů jednoho z nejznámnějších vojenských automobilů 2. světové války s označním Typ 82 nebo také kübelwagen. Vyráběn byl v továrnách Volkswagen, která za války nesla jméno KdF-Wagen. Vůz si získal oblibu dokonce i u nepřátelských armád, především pro svojí spolehlivost, perfektní průchodnost terénem a snadnou údržbu. Různými úpravami pak později vznikly prototypy polopásových vozů, dvoumístné verze určené pro přepravu sudů nebo tzv. "falešné tanky" k oklamání nepřítele. Celkem se modelu KdF 82 za dobu 2. světové války vyrobilo 50 435 kusů poháněných benzinovým 4-válcem boxer, vyvinutým konstrukční kanceláří Porsche.
Fotogalerie
![40_kdf_82_(kubelwagen)_02.jpg (800x598) - 98 KB 40_kdf_82_(kubelwagen)_02.jpg (800x598) - 98 KB](http://www.butzi.cz/modely/40_kdf_82_(kubelwagen)/images/40_kdf_82_(kubelwagen)_02.jpg)
![40_kdf_82_(kubelwagen)_03.jpg (640x480) - 57 KB 40_kdf_82_(kubelwagen)_03.jpg (640x480) - 57 KB](http://www.butzi.cz/modely/40_kdf_82_(kubelwagen)/images/40_kdf_82_(kubelwagen)_03.jpg)
![40_kdf_82_(kubelwagen)_04.jpg (800x571) - 95 KB 40_kdf_82_(kubelwagen)_04.jpg (800x571) - 95 KB](http://www.butzi.cz/modely/40_kdf_82_(kubelwagen)/images/40_kdf_82_(kubelwagen)_04.jpg)
![40_kdf_82_(kubelwagen)_01.jpg (800x600) - 112 KB 40_kdf_82_(kubelwagen)_01.jpg (800x600) - 112 KB](http://www.butzi.cz/modely/40_kdf_82_(kubelwagen)/images/40_kdf_82_(kubelwagen)_01.jpg)
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1181 ccm |
výkon: | 18kW (25 HP) při 3000 ot./min. |
kompresní poměr: | 5.8 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
pneumatiky: | přední - 5,25 x 16 zadní - 5,25 x 16 |
statistiky | |
max. rychlost: | 80 km/h |
průměrná spotřeba: | 8.5 l / 100 km |
původní cena: | 2780 RM |
rozměry | |
hmotnost: | 1175 kg |
délka: | 3740 mm |
šířka: | 1620 mm |
výška: | 1720 mm |
zavěšení kol: | 2400 mm |
zavazadlový prostor: | 430 l |
palivová nádrž: | 40 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |
převodové poměry: | 1 - 3,6 2 - 2,07 3 - 1,25 4 - 0,8 |