'70 917 Langheck Coupe

70_917_langheck_coupe.jpg (343x188) - 16 KB

Jen málo závodních aut dosáhlo takové popularity jako Porsche 917. Bylo nebezpečně rychlé, velmi spolehlivé a vyhrávalo tituly již od začátků svého působení, tedy od roku 1970, kdy model 917 vítězně debutoval na Le Mans. Tyto úspěchy byly pak zopakovány i v dalších letech. Dodnes je Porsche 917 ikonou mezi závodními vozy a jeho jméno vzbuzuje respekt nejen v řadách konkurence, ale i mezi automobilovými fanoušky. Typ 917 Langheck s prodlouženou zádí se ve své době s rychlostí 386 km/h stal nejrychlejším vozem v Le Mans. Vyrobeno bylo pouhých 5 kusů tohoto provedení.

Fotogalerie

70_917_langheck_coupe_02.jpg (800x600) - 42 KB 70_917_langheck_coupe_01.jpg (800x600) - 65 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 12-válec
obsah válců: 999 ccm
výkon: 441 kW (600 HP) při 8400 ot./min.
točivý moment: 549 Nm při 6.500 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové
pneumatiky: přední: 4.75/11.30 x 12
zadní: 6.00/13.50 x 17

statistiky

max. rychlost: 386 km/h

rozměry

hmotnost: 800 kg
délka: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5