'96 911 GT1 Road Version (993)

96_911_gt1.jpg (343x190) - 14 KB

V roce 1996 byla společně se závodní verzí konstruovanou pro 24-hodinovku Le Mans představena i silniční verze modelu 993 GT1. Vůz vychází se sériové 911 řady 993, má ale motor otočený o 180 stupňů a kvůli lepšímu rozložení hmotnosti je uložený před zadní nápravou. Oproti standardním 911 používá také chlazení vodou místo vzduchem. 993 GT1 byl prvním závodním vozem Porsche, který byl nabízen také v silniční verzi pro běný provoz. Mohou za to pravidla FIA, která ve třídě vozů GT nařizovala alespoň jeden vyrobený model pro silniční provoz s cenou maximálně do 1 000 000 dolarů. Vůz ale v běžném provozu moc k vidění nebyl, protože byl určený hlavně na okruhy a tomu odpovídal i jízdní komfort a nároky na údržbu vozu.

Fotogalerie

96_911_gt1_01.jpg (800x600) - 64 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 999 ccm
výkon: 448 kW (600 HP) při 7200 ot./min.
točivý moment: 650 Nm při 5500 ot/min.
max. otáčky: 999 ot./min.
kompresní poměr: 9.5 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 310 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.7 s

rozměry

hmotnost: 999 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6