'96 911 GT1 Road Version (993)
V roce 1996 byla společně se závodní verzí konstruovanou pro 24-hodinovku Le Mans představena i silniční verze modelu 993 GT1. Vůz vychází se sériové 911 řady 993, má ale motor otočený o 180 stupňů a kvůli lepšímu rozložení hmotnosti je uložený před zadní nápravou. Oproti standardním 911 používá také chlazení vodou místo vzduchem. 993 GT1 byl prvním závodním vozem Porsche, který byl nabízen také v silniční verzi pro běný provoz. Mohou za to pravidla FIA, která ve třídě vozů GT nařizovala alespoň jeden vyrobený model pro silniční provoz s cenou maximálně do 1 000 000 dolarů. Vůz ale v běžném provozu moc k vidění nebyl, protože byl určený hlavně na okruhy a tomu odpovídal i jízdní komfort a nároky na údržbu vozu.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 448 kW (600 HP) při 7200 ot./min. |
točivý moment: | 650 Nm při 5500 ot/min. |
max. otáčky: | 999 ot./min. |
kompresní poměr: | 9.5 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
max. rychlost: | 310 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.7 s |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |