'74 911 Carrera RSR 3.0 Coupe

74_911_carrera_rsr_3.0_coupe.jpg (343x186) - 17 KB

V první polovině 70. let byly vozy 911 Carrera RSR jedny z nejůspěšnějších závodních aut a upevnily dřívější úspěchy závodních 911-ek v evropských soutěžích a silničních závodech. Po ukončení série CanAm byla veškerá pozornost soustředěna právě na vývoj vozů 911 RSR. V roce 1974 byla uvedena Carrera RS 3.0, která byla určena pro evropský šampionát vozů GT (FIA skupina 4). RSR vycházela z civilní RS, měla však lehčí motor, brzdy z modelu 917, široké zadní blatníky a zadní spoiler přezdívaný "whale tail". Úspěch vozů byl okamžitý a dominovali světovým soutěžím v letech 1973 až 1975. RSR 3.0 roku 1974 pod vedením různých týmů bodovaly například v 24 hodin Le Mans, evropském šampionátu vozů GT nebo Německém GT šampionátu. Carrera RSR opustila výsluní závodních drah v roce 1976, kdy došlo ke změně pravidel. To mělo za následek výrobu úspěšných přeplňovaných modelů 934 a 935. Carrera RSR se však stala jedním z nejklasičtějších závodních aut vůbec.

Fotogalerie

74_911_carrera_rsr_3.0_coupe_02.jpg (800x600) - 97 KB 74_911_carrera_rsr_3.0_coupe_01.jpg (800x600) - 92 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 999 ccm
výkon: 242 kW (330 HP) při 8000 ot./min.
kompresní poměr: 10.3 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 290 km/h

rozměry

hmotnost: 900 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5