'70 908/3 Spyder

70_908-3_spyder.jpg (343x189) - 12 KB

Ačkoli se u Porsche soustředili primárně na vývoj dvanáctiválce do modelu 917, ve druhé polovině roku 1969 ještě zdokonalili 8-válec pro 908. Tato 908/3 dostala nový trubkový rám založený na 909 Bergspyder a její 3-litrový motor byl umístěn tak, aby měl vůz co nejoptimálnější rozložení hmotnosti. 908/3 byla jako dělaná pro velmi klikaté okruhy, kde byla velmi důležitá výborná manévrovatelnost vozu v zatáčkách. S tím souvisí i velmi nízká hmotnost vozu. Automobil se zůčastnil celkem čtyř závodů z nichž si odnesl tři vítězství. Debutoval v roce 1970 na Targa Florio, kde si s týmem Jo Stiffert a Brian Redman dojela pro vítězství. Velký triumf přišel také v roce 1971 kde vozy 908/3 v závodě na Nurburgringu obsadili první tři místa. Bylo vyrobeno celkem 13 kusů.

Fotogalerie

70_908-3_spyder_04.jpg (800x600) - 60 KB 70_908-3_spyder_02.jpg (800x600) - 45 KB 70_908-3_spyder_03.jpg (800x600) - 58 KB 70_908-3_spyder_01.jpg (800x600) - 53 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 999 ccm
výkon: 259 kW (350 HP) při 8600 ot./min.
točivý moment: 319 Nm při 6600 ot./min.
kompresní poměr: 10.4 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
pneumatiky: přední: 9.5Jx13
zadní: 14Jx13

statistiky

max. rychlost: 275 km/h

rozměry

hmotnost: 545 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 680 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5