'87 959 Coupe

87_959.jpg (343x190) - 14 KB

Model 959 byl poprvé představen na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1983. Automobil se proslavil zejména svými úspěchy v Le Mans a Rallye Paříž-Dakar. Co se týče konstrukčního zpracování vozu, Porsche v té době ukázalo svou technickou převahu a i dnes se 959 řadí mezi špičky. Jeho složitý a velice propracovaný pohon všech kol byl průkopníkem ve své oblasti. Karosérie vycházela z modelu 911, je ale celkově mnohem širší a aerodynamičtější. Výroba vozů do běžného provozu se rozběhla v roce 1987 ve verzích Comfort a Sport s motory o objemu pouhých 2,85 l, avšak s vysokým výkonem 450 koní. To znamená měrný výkon 158 koní/litr, což je nejvyšší, jakým kdy tovární automobil disponoval. Motor má vícestupňové přeplňování, tím získával vysoký točivý moment i při nižších otáčkách. Model si vysloužil přezdívku "Wonder of Weissach" (Div z Weissachu). Celkem se vyrobilo 236 kusů.

Fotogalerie

87_959_02.jpg (640x480) - 50 KB 87_959_03.jpg (800x600) - 66 KB 87_959_01.jpg (640x480) - 64 KB 87_959_04.jpg (800x600) - 53 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 999 ccm
výkon: 331 kW (450 HP) při 6500 ot./min.
točivý moment: 501 Nm pri 5200 ot./min.
kompresní poměr: 8.3 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: všech kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
kola: 432 mm
pneumatiky: přední - 235/45 VR 17
zadní - 255/45 VR 17

statistiky

max. rychlost: 320 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.7 s

rozměry

hmotnost: 999 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6